علت خستگی انسان کشف شد

© Fotolia / Viacheslav IakobchukДевушка страдает от головной боли
Девушка страдает от головной боли - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان علت سندروم خستگی مزمن را کشف کردند

در مقاله علمی مجله Microbiome آمده است که علت توسعه سندروم معمائی خستگی مزمن در یک نوع باکتری های مشحص  میباشد که یک تعداد غیر معمول آنکه در روده وجود دارد، با عث احساس خستگی میشود.

برنت ولیمس یکتن از دانشمندان دانشگاه کولمبی نیویارک ایالات متحده امریکا اظهار داشته است: "امکان دارد که سندورم خستگی، همزمان با درد مزمن روده "تماس بین مغز و روده" توسعه یابد و آن ناشی از باکتری های میباشد که برای هضم غذائی ضروری برای زندگی لازم است. ما با کشف باکتری ها داخل معده، یک قدم نزدیکتر به تشخیص علت خستگی و ایجاد روش ها برای علاج آن شده یم".

در سالهای اخیر دکتوران گسترش این مرض را مشاهده نموده اند که در اکثر مریضان  علایم مشابعه چون گرفتگی مکرر، بیخوابی، خستگی و سر دردی مشاهده شده است. با وصف جستجوی علت این مرض، محققین نمیتوانستند علت این سندروم را پیدا کنند، اکثر کارشناسان طبی گمان داشتند که این مرض علایم روحی دارد.

چندی قبل معلوم شد که این مرض غیر معمولی در نتیجه  رشد یک نوع "پرازیت" سیستم عصبی در حالت دایمی "وضع اضطراری که به نوبه خود با عث توسعه فرآیندهای التهابی منجمله طناب نخاعی" مغز کمر" میشود،  رشد میاید.   

ولیمس و همکارانش با تجزیه و تحلیل تنوع فلور و ترکیب کیمیایی در خون 50 مریض مبتلا به مرض خستگی و فرد سالم، فهمیدند که چه نوع باکتری با عث ایجاد چنین پرابلم صحی برای انسان میگردد.

معلوم شد که خصوصیات میکروفلور و خون مریضان نسبت به اطفال صحتمند فرق دارند. تفاوت های تقریباً مساوی در وجود مریضان مشاهده شد که با عث گسترش سندروم خستگی مزمن، وضع بیولوژیکی ایشان شده بود. یک تعداد مریضان مستثنی بودند که علت خستگی آنها خاص ناشی از درد روده بود، اما علت سندروم خستگی سایرمریضان بسیار مشابه بود.

به طور مثال در روده های مریضان، یک نوع مکروب نوع Alistipesو انواع مختلف ناشناس مکروب نوع Bacteroides  مشاهده شد، ولی برعکس، سطح باکتری نوع Bacteroides vulgatus کم بود.  هر قدر که اختلالات زیاد مشاهده گردید، به همان اندازه سندروم خستگی مزمن بیشتر مشاهده شد.

تا کنون دانشمندان نمی دانستند که مکروب با عث توسعه سندروم خستگی میگردد. اما حدس میزدند که میتواند با اختلال در سنتز ویتامین B6 و یک تعداد مولکول های بیولوژیکی مهم ارتباط داشته باشد که منبع اصلی آن معمولا موجودیت باکتری در روده میباشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала