افزایش بی سابقه تلفات کودکان در افغانستان

© Flickr / ResoluteSupportMediaافزایش بی سابقه تلفات کودکان در افغانستان
افزایش بی سابقه تلفات کودکان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانیل بیل، رییس بخش حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان گفته است که تنها در چهار ماه اول سال میالدی ۲۸۳ کودک جان باخته و ۷۰۴ تن دیگر هم زخمی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته دانیل بیل از این تعداد 118 کودک بر اثر درگیری های زمینی و ۵۰ تن در نتیجه‌ی انفجار مواد منفجره و ۴۴ کودک دیگر در حمله‌های هوایی کشته شده اند.
دانیل گفته است: "ما از افزایش بی پیشینه‌ی تلفات کودکان در افغانستان عمیقن نگران هستیم، چون ۲۴ درصد رقم تلفات ناشی از جنگ‌های زمینی بوده و متباقی تلفات ناشی از انفجار مهمات باقیمانده از جنگ، عملیات هوایی توسط نیروهای طرفدار دولت و انفجار بم‌های جاسازی شده توسط مخالفان مسلح دولت افغانستان می‌باشد."
این نماینده‌ی یونما با نگرانی از افزایش ۲۱ درصدی رقم تلفات کودکان ازحکومت و گروه‌های هراس‌افگن خواسته است که از نبردها درمناطق مسکونی دست بردارند.
بربنیاد گزارش یوناما، بیش از ۷۰۰ کودک که در رویدادهای مسلحانه زخمی شده اند، یا پاهای شان را از دست داده اند، یا هم شاهد کشته شدن خواهر، برادر، والدین و تخریب منازل شان بوده اند.
دانیل بیل در جواب این سوال که کدام گزینه‌ها برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان می‌تواند کار ساز باشد گفت: "ما هم از حکومت افغانستان وهم از گروه‌های مخالف مسلح دولت می‌خواهیم که دست از نبردها درمناطق مسکونی بردارند. بیشتر خواهش ما هم از حکومت افغانستان است، درحقیقت حکومت افغانستان بعضی راهکارهایی را برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان درافغانستان روی دست گرفته است."

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала