تلاش نافرجام طالبان برای تصرف کابل

© AP Photo / Allauddin Khanتلاش نافرجام طالبان برای تصرف کابل
تلاش نافرجام طالبان برای تصرف کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا می‌گوید که یکی از دلایل حضور نظامیان امریکایی در افغانستان جلوگیری از تبدیل شدن این کشور به مرکز هراس‌افگنان است از همین رو واشنگتن به عملیات ضد هراس افگنی‌اش در این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، سخنگوی وزارت دفاع امریکا از هشت بار تلاش طالبان برای تصرف شهر کابل طی سال گذشته میلادی سخن گفته است، به گفته وی، طالبان هر هشت بار ناکام شده اند، اما امکان دارد که طالبان بار دیگر قصد راه اندازی چنین برنامه‌ای را داشته باشند.

این در حالیست که وزارت دفاع ملی افغانستان نیز از تلاش طالبان برای سقوط هشت ولایت و شصت ولسوالی خبر داده است. به گفته مقامات وزارت دفاع ملی افغانستان، این برنامه طالبان خنثی شده است.

وزارت دفاع امریکا از احتمال تکرار برنامه‌ی طالبان برای حمله به کابل و تلاش برای سقوط پایتخت افغانستان هشدار می‌دهد.

پس از پانزده سال، طالبان سال گذشته دو بار توانستند اداره‌ شهر کندز، یکی از شهرهای مهم افغانستان را بدست گیرند.

طالبان همچنان حملات گروهی جهت سقوط مراکز برخی از ولایات چون فراه، ارزگان، لغمان، بغلان و زابل را نیز انجام داده اند که به آن موفق نشده اند.

این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که مقام‌های امریکا در حال حاضر روی برنامه‌های آینده و افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان رایزنی می‌کنند.

شماری از مقام‌های امریکایی از دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا خواسته اند تا تعداد نیروهای امریکایی در افغانستان را افزایش دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала