فعالیت ائتلاف امریکا در سوریه غیر قانونی است

© AFP 2023 / Anwar AmroВид на сирийский город Дамаск
Вид на сирийский город Дамаск - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حملات غیر قانونی نیروهای تحت قومانده امریکا بر سوریه تجاوز آشکار است

اسپوتنکی به نقل از ساما، وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد: حملات غیر قانونی نیروهای "ائتلاف بین المللی" تحت فرماندهی آمریکا به روستای العکرشی در الرقه و شهر بوکمال در دیرالزور و کشته شدن ده  ها غیر نظامی سوری بی گناه تجاوز آشکار و نقض حاکمیت و یکپارچگی خاک به شمار می رود.

وزارت امور خارجه کشورمان در پیام هایی به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت اعلام کرد در حمله غیر قانونی نیروهای ائتلاف بین الملل به روستای العکرشی وابسته به استان الرقه ، 26  غیر نظامی کشته شدند و شمار کشته ها  به علت شدت جراحت برخی زخمی ها رو به افزایش است.

همچنین نیروها"ائتلاف" در حمله به غیر نظامیان در شهر بوکمال بیش از 31 تن که بیشتر زن و کودک بودند کشته و شماری دیگر را زخمی کردند.

وزارت امور خارجه سوریه با شدیدترین عبارت‌ها عملیات غیرقانونی "ائتلاف" را در حریم هوایی سوریه و نیز عملیات مشابه آن را بدون اجازه دولت دمشق و هماهنگی با آن محکوم کرد و این مساله اقدامی خصمانه علیه ملت سوریه، نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه به شمار می رود.

وزارت امور خارجه  بار دیگر از شورای امنیت خواست حملات غیرقانونی  "ائتلاف بین المللی"   به ملت سوریه را متوقف ساخته و آنها را نادیده نگیرد.

وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد، این عملیات خارج از چارچوب قطعنامه‌های شورای امنیت و نقض علنی منشور سازمان ملل است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала