سناتورهای امریکایی: ترکیه باید به دلیل درگیری میان محافظین اردوغان و معترضین در واشنگتن معذرت بخواهد

© REUTERS / Joshua Robertsسناتورهای امریکایی: ترکیه باید به دلیل درگیری میان محافظین اردوغان و معترضین در واشنگتن معذرت بخواهد
سناتورهای امریکایی: ترکیه باید به دلیل درگیری میان محافظین اردوغان و معترضین در واشنگتن معذرت بخواهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتورهای امریکایی خواسته اند تا انقره بخاطر درگیری در مقابل سفارت ترکیه در واشنتگن، معذرت خواهی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Hill، در اعلامیه مشترک سناتورهای جمهوری‌خواه هریک، مارکو روبیو، تد کروز، توم کوتون و مایک لی آمده است- "ما به شدت خشونت‌ی را که در مقابل سفارت ترکیه در واشنگتن صورت گرفت، محکوم می‌کنیم".

این سناتورها از حکومت ترکیه خواسته اند تا به زودترین فرصت بخاطر اشتراک کارمندان دولتی این کشور در حمله بالای معترضین، معذرت خواهی بکند. به گفته آنها، این عمل محافظین رییس جمهور ترکیه به ارزش‌های امریکایی که در قانون اساسی این کشور ذکر شده اند، یک توهین شمرده می‌شود.

بن کاردین عضو ارشد کمیته امور بین‌المللی مجلس سنای ایالات متحده امریکا نیز خواستار معذرت خواهی از جانب ترکیه به دلیل این حادثه شده است.

قبل از این گزارش داده شده بود که در واشنگتن درگیری فزیکی با اشتراک محافظین رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، معترضین و پولیس صورت گرفته است. براساس اطلاعات رسانه‌ها، در این حادثه 9 نفر زخمی شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала