ثروتمندترین مردم جهان 35 میلیارد دالر به دلیل رسوایی در امریکا از دست داده اند

© Fotolia / IhorbondarenkoКупюра 100 долларов США на украинских гривнах
Купюра 100 долларов США на украинских гривнах - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
500 نفر از ثروتمندترین افراد جهان به علت عدم ثبات سیاسی در ایالات متحده امریکا 35 میلیارد دالر ضرر کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، Bloomberg Billionaires Index نظر به شاخصه های اقتصادی می نویسد، بیل گیتس ثروتمندترین مرد جهان و بنیانگذار IT-مایکروسافت، که سرمایه او را 86.8 میلیارد دالر برآورد می کنند، 1.01 میلیارد دالر ضرر کرده است و ارزش سهام مایکروسافت به اندازه 2.8 درصد پائین آمده است.  بر اساس گزارش بلومبورگ، این بزرگترین افت سهام این شرکت در یک سال است.

مارک زوکربرگ در وقت سخنرانی - اسپوتنیک افغانستان
ثروتمندترین افراد جهان

بزوس دژیف بنیانگذار فروشگاه اینترنتی Amazon.com ، که سرمایه او را 81.9 میلیارد دالر برآورد می کنند، 1.7 میلیارد دالر فقیرتر شده و ارزش سهام شرکت امازون تا 2.2 درصد کاهش یافته است. امانسیو اورتگا مالک شرکت تجاری لباس زارا که ثروت او را 83.2 میلیارد دالر برآورد کرده اند، 355 میلیون دالر خود را از دست داده است.

از جمله پنج تن از ثروتمندترین افراد جهان مارک زوکربرگ بنیانگذار سایت شبکه اجتماعی فیس بوک و اورین بافیت مدیر عامل شرکت Berkshire Hathaway نیز ضررهای هنگفتی کرده اند. مارک زوکربرگ 2.03 میلیارد دالر ضرر کرده و سرمایه اش به 62.3 میلیارد دالر کاهش پیدا کرده است و بافیت 852 میلیون دالر خود را از دست داده و ارزش کل دارایی های متعلق به او در حال حاضر 72.7 میلیارد دالر برآورد شده است.

در حال حاضر شرایط پولی میلیاردرها 4.9 تریلیون دالر است که نسبت به سال گذشته به اندازه 457 میلیارد دالر کمتر است.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала