جنگنده های چینی یک هواپیمای امریکا را در شرق دریای چین تعقیب کردند

© Sputnik / Maxim Blinovجنگنده های چینی یک هواپیمای امریکا را در شرق دریای چین تعقیب کردند
جنگنده های چینی یک هواپیمای امریکا را در شرق دریای چین تعقیب کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو جنگنده ی سوخو 30 چین یک هواپیمای شناسایی امریکایی را بر فراز دریای شرقی چین تعقیب کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از NBC News، دو جنگنده چینی یک هواپیمای شناسایی امریکایی  را که در حال پرواز بر فراز دریای شرقی بود تعقیب و رهگیری کردند. این در حالی ست که واشنگتن این اقدام جنگنده های چینی را غیرحرفه ای ارزیابی کرده است. امریکا اعلام کرده است که این هواپیمای شناسایی در حال پرواز در حریم هوایی بین المللی بوده است.

لوری هاج سخنگوی نیروی هوایی ایالات متحده امریکا در این باره گفته است که: "در حال بررسی این مساله با چین از طریق کانال های نظامی و دیپلماتیک مناسب هستیم. تحقیقات ارتش امریکا درباره این حادثه در حال انجام است."

وی در ادامه تصریح کرد: "هواپیمای شناسایی امریکا در حال انجام ماموریت عادی خود مطابق قوانین بین المللی در حریم هوایی بین المللی بوده است."

چین به شدت مخالف فعالیت های نظامی ایالات متحده امریکا در منطقه است. چین بارها اعلام کرده است که ساخت و سازهای نظامی در جزایر تحت کنترل خود در دریای جنوبی چین، محدود به استحکامات و تجهیزات دفاعی خواهد بود. چین استقرار تجهیزات نظامی در این مناطق را که بحشی از خاک خود می داند، طبیعی و حق طبیعی اش ارزیابی کرده است.

ایالات متحده مریکا بارها از چین به خاطر نظامی کردن منطقه انتقاد کرده و بر این مساله تاکید داشته است که آزادی دریانوردی در دریای جنوبی چین باید تضمین گردد.

امریکا بارها ماموریت های هوایی و دریایی را به بهانه تضمین امنیت دریانوردی در منطقه انجام داده و این مساله با خشم چین روبرو شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала