کوچکترین هولوگرام جهان ساخته شد

عضو شوید
گروهی از متخصصان چینیا و استرالیایی کوچکترین هولوگرام جهان را ساختند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا از ساینس دیلی، کلید دنیای امروز تجهیزات الکترونیکی، اندازه است. برای این که یک فناوری در تجهیزات قرن 21 مورد استفاده قرار گیرد، باید کوچک باشد.
اما تا کنون متخصصان در کوچک‌ کردن فناوری هولوگرافی با چالش های جدی روبه رو بوده‌اند.اکنون محققان با استفاده از لیزر توانسته‌اند هولوگرامی را بسازند که تنها چند نانومتر ضخامت دارد و 1000 بار نازک تر از تار موی انسان است.
به‌منظور ایجاد تصاویر سه بعدی، اغلب هولوگرام‌ها باید ضخامت کافی را برای تغییر طول موج‌های نور داشته باشند. اما محققان یک ماده عایق منحصربه فرد را شناسایی کردند که مانند یک تشدیدگر نوری طبیعی عمل کرده و انتقال فاز پرتوهای بازتابی نور را بهبود می‌دهد و در نتیجه امکان تولید تصاویر هولوگرافیک را با استفاده از یک لایه بسیار نازک هولوگرام فراهم می‌کند.
با استفاده از فناوری هولوگرافی در زندگی روزمره، اندازه نمایشگر، موضوعیت خود را از دست می‌دهد و نمایشگرهای سه بعدی هولوگرافیک می‌توانند اطلاعاتی را نمایش دهند که نمایشگر هیچ ساعت یا گوشی هوشمندی قادر به نمایش آن نیست. هولوگرافی سه بعدی کاربردهای بالقوه‌ای از تشخیص بیماری‌ها و آموزش گرفته تا ذخیره‌سازی اطلاعات و امنیت سایبری در اختیار می‌گذارد و این تحقیقات، متخصصان را یک گام به دستیابی به چنین قابلیت‌هایی نزدیک تر کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала