نهایی شدن تصمیم امریکا و همپیمانانش در فرستادن نیرو های بیشتر در افغانستان

© AFP 2023 / Chris Kleponisنهایی شدن تصمیم امریکا و همپیمانانش در فرستادن نیرو های بیشتر در افغانستان
نهایی شدن تصمیم امریکا و همپیمانانش در فرستادن نیرو های بیشتر در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جیمز متیس؛ وزیر دفاع امریکا گفته است که آخر هفته‌ی جاری تصمیم نهایی امریکا و دیگر همپیمانانش در خصوص فرستادن نظامیان بیشتر به افغانستان را اعلام خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا ، آقای متیس گفته است: "من با همتایان خود در بروکسل برای جمع آوری نظریه‌های آنان صحبت کرده‌ام. بسیار زود تصمیم نهایی درمورد اعزام نیرو به افغاستان اعلام خواهد شد و سیاست جدید ما از سوی رییس جمهور ترامپ مشخص می‌شود".

او همچنین گفته است که درباره‌ی افزایش شمار سربازان با رییس جمهور غنی، فرماندهان امریکایی در افغانستان و متحدان ناتو مشورت صورت گرفته است و هنوز هم ادامه دارد.

وزیر دفاع امریکا افزوده است: "نقطه‌های آسیب پذیر گروه داعش شناسایی شده است و ازهمه توان و تاکتیک‌ها استفاده خواهد شد که مرکزهای این گروه درهمه نقاط محاصره و از بین برده شود."

این در حالیست که دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا گفته که زمان آن رسیده است که متحدان این کشور در ناتو تعهد خود با امریکا را نشان دهند.

ترامپ پیش از سفرش به عربستان سعودی گفته است که از همکاران خود در ناتو نیز دیدن می کند. او در عربستان سعودی در نشست سران کشورهای اسلامی در ریاض اشتراک کرده است.

آقای ترامپ گفته است: "من با شریکان و متحدان امریکا در ناتو در بروکسل و رهبران کشورهای جی هفت در ایتالیا دیدن خواهم کرد. انتظار دارم همکاران و متحدان ما در ناتو نشان دهند که واقعا متحد و شریک امریکا هستند".

بر اساس گزارش‌ها، تصمیم نهایی در مورد فرستادن نیروهای تازه امریکایی به افغانستان و تعداد آنان درنشست سران کشورهای عضو ناتو در بروکسل اعلام خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала