ریاض، مرکز جهانی مبارزه با افراط‌گرایی!

© Sputnik / Alexander Iuriev /  مراجعه به بانک تصاویر ریاض، مرکز جهانی مبارزه با افراط‌گرایی!
ریاض، مرکز جهانی مبارزه با افراط‌گرایی! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سران کشورها و دولت‌های شرکت‌کننده در کنفرانس اسلامی-آمریکایی، دراقدامی عجیب پایتخت عربستان را به عنوان مرکز جهانی مبارزه با عقاید و افکار افراطی انتخاب کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، روزنامه الشرق الاوسط نوشت، هدف اصلی از ایجاد این مرکز مقابله با رواج گرایش‌های افراطی ایدئولوژیکی و حمایت از تحکیم اصول اسلامی میانه‌رو در جهان است.
توافق برای ایجاد این مرکز، در دیدار روز شنبه ملک سلمان بن عبدالعزیز، شاه عربستان با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا که برای اولین بار به ریاض سفر کرده، حاصل شد.
خالد الجار الله، معاون وزیر امور خارجه کویت گفت: ایجاد مرکز جهانی مبارزه با تندروی و افراطی‌گری، نتیجه تلاش‌های کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و عربستان سعودی و اقدامات بی‌وقفه آنان برای مبارزه با خشونت و تروریزم در منطقه و جهان است.
وی افزود: انتظار می‌رود این مرکز نقش حیاتی و فعالی در مبارزه با افراط‌گرایی و از بین بردن افکار تروریستی در منطقه داشته باشد.
چنین تصمیمی در شرایطی اتخاذ شده است که عربستان سعودی خواستگاه یکی از افراطی‌ترین و خطرناک‌ترین عقاید و افکار تغذیه‌کننده فکری بسیاری از گروه‌ها و فعالیت‌های تروریستی به شمار می‌آید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала