پس از ملاقات ترامپ با غنی سفیر امریکا به فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد

© Flickr / bm1632پاکستان
پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از اینکه دونالد ترامپ با محمد اشرف غنی در حاشیه نشست ریاض دیدار کرد، امروز دوشنبه سفیر امریکا با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  سایت رسمی سفارت امریکا در اسلام آباد نوشت، دیوید هِیل سفیر امریکا در اسلام آباد با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد، که موضوع اصلی دیدار آنها وضعیت افغانستان بود.

سفیر امریکا ضمن یادآوری سخنان دونالد از طرف پاکستانی خود خواست تا در باره امنیت به افغانستان کمک کند.

Президент США Дональд Трамп с женой на встрече в Королевском терминале международного аэропорта короля Халида в Эр-Рияде - اسپوتنیک افغانستان
آیا ترامپ با طالبان در افغانستان مذاکره می تواند؟

در حال حاضر تعداد زیادی از نیروهای امریکایی پس از حمله سال 2001 امریکا به افغانستان، همچنان در این کشور حضور دارند و حملات تروریستی به این نیروها از سوی گروه هایی که ادعا می شود مخفی گاه های امن در داخل خاک پاکستان دارند، همواره از نگرانی های امریکا بوده است.
جنرال قمر جاوید باجوا نیز دراین ملاقات، اطمینان داد که پاکستان هرگز اجازه نخواهد داد از خاک این کشور اقدامی علیه افغانستانصورت گیرد.
این ملاقات امروز در شرایطی انجام شد که دونالد ترامپ روز گذشته در حاشیه اجلاس ریاض ، با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستانملاقات کرده بود. افغانستان نیز همچون امریکا، مدعی است تروریست هایی که در داخل افغانستان دست به حمله می زنند، مخفی گاه های امن در داخل خاک پاکستان دارند. 
پاکستان همواره این ادعاها و اتهامات را رد کرده و آن را بی اساس می داند و در مقابل، ادعاهای مشابه علیه افغانستان مطرح می کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала