رابطه سفید شدن مو ها و بیماری های قلبی ثابت شد

© REUTERS / Fabrizio BenschМодель на неделе моды в Берлине
Модель на неделе моды в Берлине - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان متوجه شده اند که سفید شدگی موهای سر ممکن است نشان دهنده ی افزایش آسیب به شریان های قلب باشد.

آیا سفید شدگی موها می تواند هشداری برای بیماری قلبی باشد؟ تحقیق جدید دانشمندان نشان می دهد که سفید شدن موهای سر می تواند نشان دهنده آسیب به شریان های قلب بوده و ممکن است این امکان را به پزشکان بدهد تا بیماران در خطر را سریعا شناسایی کنند.
تحقیقات آن ها نشان می دهد که کاهش مرمت DNA، التهاب، تغییرات هورمونی و توقف رشد سلولی ممکن است دلیل اصلی بیماری قلبی و از بین رفتن درخشش موهای سر باشد.
این تحقیقات کمک می کند تا بیمارانی که در خطر بیماری قلبی هستند به سادگی و با معاینه ی ظاهری تشخیص داده شوند.
انشمندان دانشگاه قاهره ۵۴۵ مرد را مورد مطالعه قرار دادند.
این مردان برحسب سلامتی شریان و رنگ موهایشان به دو زیرگروه تقسیم بندی شدند.
درجه سفید شدگی موهای آن ها با استفاده از "نمره سفید شدگی موها" که دامنه ای از سیاه خالص و امتیاز ۱ تا سفید خالص و امتیاز ۵ درجه بندی شد.
داشتن امتیاز ۳ و بیشتر همراه بود با آسیب شریان ها، فشار خون بالا و سطوح چربی غیر طبیعی که همه آن ها با بیماری قلبی در ارتباط هستند.
نویسنده ی تحقیق دکتر "ایرینی ساموئل" گفت: "بیماری شریان قلب و سفید شدگی موها از طریق مسیر بیولوژیکی مشابهی رخ می دهد و هر دو با افزایش سن شیوع پیدا می کنند.
تحقیقات ما نشان می دهد که، صرفنظر از سن اصلی، سفید شدگی موهای سر نشان دهنده ی سن بیولوژیکی است و می تواند علامت هشدار افزایش خطر بیماری قلبی عروقی باشد."
برای تایید همراهی بین سفید شدگی موهای سر و بیماری قلبی عروقی در بیمارانی بدون فاکتورهای خطر بیماری قلبی عروقی شناخته شده ی دیگر مطالعه ای گسترده تری شامل زنان و مردان لازم است.
اگر تحقیقات ما تایید شوند، استانداردسازی سیستم امتیازدهی برای ارزیابی سفید شدگی موهای سر می تواند به عنوان پیش بینی بیماری انسداد شریان عروق کرونر به کار رود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала