عامل احتمالی کشته شدن زن خارجی و همکارش طالبان است

© Photo / Sputnikوقوع انفجار در مرکز کابل
وقوع انفجار در مرکز کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده پولیس کابل می‎گوید کارمندان موسسۀ «اپریشن مرسی» پیش ازین درخواست آنان مبنی بر تأمین امنیت شان توسط نیروهای امنیتی افغان را رد کرده بودند.

به گزارش اسپوتنیک، حسن شاه فروغ، فرمانده پولیس کابل احتمال می‎دهد، که طالبان در عقب قتل کارمندان موسسۀ « اپریشن مرسی» در کابل بوده باشند.

حضور این شهروندان خارجی در منطقۀ  دارلامان را پرسش بر انگیز خواند. فرمانده پولیس کابل می‎گوید چند بار از مسئولان نهاد «اپریشن مرسی» خواسته بود که نیروهای امنیتی را برای تأمین امنیت آنان بگمارند، اما آنان این درخواست را رد کردند.

تجلیل از 22 مین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری در کابل - اسپوتنیک افغانستان
در کابل یک زن آلمانی کشته ویک زن فنلاندی ربوده شد

وی می‎افزاید، که اکنون در بارۀ چگونگی قتل یک شهروند آلمانی با همکار افغانش و نیز رد یابی یک زن فنلندی بررسی‎ها دامه دارند.

فرمانده پولیس کابل در ادامه بیان داشت:- "این یک قضیۀ تروریستی است؛ احتمال دارد طالبان این کار را کرده باشند و این‏که چرا اینان این کار می کنند، این است هر وقت که طالبان تلفات زیاد می‎دهند و یا افراد و قوماندان های شان باز داشت می شوند می روند و دست به چنین کارهایی می‎زنند، تا افراد شان را تبادله کنند؛ چون در گذشته هم چنین کار هایی انجام شده است".

نهاد «اپریشن مرسی» که یک نهاد سویدنی است از سال ۲۰۰۶ تا کنون در کابل و بلخ؛ ظاهرأ  بیشتر برای کسانی که خواندن و نوشتن بلد نیستند، خدمات بهداشتی فراهم می‎سازد.

بربنیاد بررسی‎های که وزارت صحت عامه از برنامه‎های آموزشی این نهاد که زیر نام«بلیس» است، این نهاد در سال‎های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ در حدود ۸ صد هزار دالر امریکایی را برای آموزش‎های نخستین بهداشتی مصرف کرده است و هفتۀ دوبار صنف‎های آموزشی را در خانه‎های مردم برگزار کرده است.

 بررسی کننده‏گان می‏گویند، که فعالیت‎های این نهاد برای شان پرسش برانگیز بوده است و این نهاد در بارۀ صنف‎های آموزشی گذشته‎اش برای آنان معلومات نداده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала