در افغانستان یک پولیس همکاران خود را به گلوله بست

© Flickr / NATO Training Mission-Afghanistan حمله هوایی بر پولیس مبارزه علیه مواد مخدر افغانستان
حمله هوایی بر پولیس مبارزه علیه مواد مخدر افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک پولیس افغان در ولایت جنوبی هلمند پس از آن که همکاران خود را به گلوله بست و شماری از آنان را کشت، سلاح های آنان را با خود برد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، یک منبع در ارتش افغانستان به رسانه ها اعلام کرد که این حادثه شامگاه یکشنبه در ولسوالی «سنگین» ولایت هلمند، رخ داد و مهاجم سلاح های موجود در پاسگاه این شهر را نیز با خود برده است.

طالب جګړه مارانو د امریکایي پوځیانو پر ضد د «پسرلنيو عملیاتو» د پیل اعلان وکړ - اسپوتنیک افغانستان
طالبان 20 سرباز پولیس افغانستان را در زابل به شهادت رساندند

«آقا نور کینتوز» فرمانده پولیس ولایت هلمند افغانستان وقوع حادثه را تائید کرد و گفت که در این حادثه 3 پولیس کشته و 3 تن دیگر زخمی شده اند، اما برخی منابع خبری گزارش داده اند که 8 پولیس در این حادثه کشته شده اند.
ولسوالی سنگین در 120 کیلومتری شهر «لشکرگاه» مرکز ولایت هلمند قرار دارد و از مناطق ناامن این ولایت محسوب می شود که بارها بین نیروهای افغان طالبان دست به دست شده است.
حملات نیروهای خودی و همکاری آنان با گروه های مسلح مخالف، به مشکل بزرگی در نیروهای ارتش و پولیس افغانستان تبدیل شده و بارها تلفات سنگین و جبران ناپذیری را به نظامیان افغان وارد کرده است.
پیش از این نیز در ولایت های «ارزگان»، «هلمند» و «کندهار» بارها افرادی از داخل پولیس به همکاران خود حمله کرده و شماری از آنان را کشته و یا زخمی کرده اند.
براساس گزارش منابع افغانستان، حمله ماه گذشته به بیمارستان 400 تختخوابی ارتش در کابل و حمله به لشکر 209 شاهین در شمال افغانستان نیز که ده ها تن از نظامیان افغان در آن کشته شدند، با همکاری نیروهائی از داخل این دو مرکز صورت گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала