انفجار در سالون منچستر آرینا در بریتانیا بیش از 80 کشته و زخمی به جای گذاشت

© AFP 2023 / JUSTIN TALLISانفجار در سالون منچستر آرینا در بریتانیا بیش از 80 کشته و زخمی به جای گذاشت
انفجار در سالون منچستر آرینا در بریتانیا بیش از 80 کشته و زخمی به جای گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در انفجار سالون منچستر آرینا دست کم 20 تن کشته و حدود 60 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، پولیس بریتانیا از مردم خواسته است تا از رفت و آمد در اطراف سالون " منچستر آرینا" محل برگزاری کنسرتی که شب گذشته در آن انفجار قوی رخ داد، خودداری نمایند. طبق اعلامیه پولیس، این رویداد به احتمال زیاد یک حمله تروریستی بوده که از طریق انفجار مواد منفجره صورت گرفت و در نتیجه آن بیش از 20 تن کشته حدود 60 دیگر دیگر زخمی شدند.
سالون سرپوشیده معروف به "منچستر آرینا" ظرفیتی حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار تن دارد و یکی از محل‌های معروف برگزاری کنسرت موسیقی است. حاضران در این کنسرت اکثرا نوجوانان و جوانانی بودند که بسیاری از آنها از شهرهای مختلف به منچستر آمده بودند. معمولا هنرمندان معروف امریکا در این سالون کنسرت های شان را برگزار می کردند.
ترزا می صدراعظم بریتانیا در نخستین لحظه، این انفجار را به شدت محکوم کرد آن را یک حمله تروریستی هولناک خواند. وی گفت: با قربانیان و آسیب دیدگان این حمله تروریستی ابراز همدردی می کند.
علاوه براین، نشست اضطراری به منظور بررسی این انفجار برگزار می شود.
به گفته شاهدان عینی، این انفجار دقیقا بعد از اتمام کنسرت و ترک آریانا گرنده و در قسمتی که معمولا افراد بعد از کنسرت برای خریدن سی‌دی یا دیگر محصولات جمع می‌شوند، روی داده است. علاوه بر این چندین تن بر اثر ازدحام و عجله حاضران برای ترک سالون کشته و زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала