کشتار غیرنظامیان در افغانستان تصادفی نیست

© Flickr / DVIDSHUBU.S. Air Force Lt. Col. Andy Veres, left, Provincial Reconstruction Team Zabul commander, re-enlists Master Sgt. James Sandifer, Forward Operating Base Smart mayor, on top of Alexander's castle in Qalat City, Afghanistan, July 7
U.S. Air Force Lt. Col. Andy Veres, left, Provincial Reconstruction Team Zabul commander, re-enlists Master Sgt. James Sandifer, Forward Operating Base Smart mayor, on top of Alexander's castle in Qalat City, Afghanistan, July 7 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گلوبال ریسرچ می نویسد که کشتار غیرنظامیان در افغانستان تصادفی نیست و امریکا و ناتو نظاره‌گر کشتار دست‌کم یکصدهزار غیرنظامی تا سال ۲۰۱۴ میلادی در افغانستان بوده‌اند.

جنگ‌های خونین عراق و سوریه و همچنین افغانستان به نظر پایانی ندارد. مردم این کشورها در واقع بهای توطئه‌های بلندپروازی و هژمونیک غرب را می‌پردازند.
آمار تلفات غیرنظامیان از زمان حمله امریکا و ناتو به افغانستان تا سال ۲۰۱۴ میلادی یکصدهزار کشته اعلام شده که این آمار بیانگر نظاره‌گری آمریکا و ناتو در برابر غیرنظامیان افغان است.
طبق گزارش دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان آمار تلفات غیرنظامیان افغان در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی را تکان‌دهنده اعلام کرده و تشدید جنگ از سوی امریکا قرار است این آمار به‌شدت افزایش دهد.
اما دانشگاه براون معتقد است که بر اثر جنگ و خشونت بیش از۳۷۰ هزار نفر در عراق، پاکستان و افغانستان از سال ۲۰۰۱ میلادی تا کنون کشته شده‌اند.
گفتنی است که با توجه به گسترش گروه‌های تروریستی در افغانستان روسیه و برخی از کشورهای منطقه مبارزه با تروریسم ناتو و امریکا در این کشور را زیر سؤال برده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала