با ورود ترامپ به بیت لحم مردم غزه تظاهرات کردند

© AFP 2023 / Gali TibbonПрезидент США Дональд Трамп во время визита в Израиль
Президент США Дональд Трамп во время визита в Израиль - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فلسطینی ها در نوار غزه روز سه شنبه با برپایی تظاهراتی علیه حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا در کرانه باختری، اظهارات وی که مقاومت را تروریسم خوانده بود، به شدت محکوم کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ایرنا به استناد از  رویترز، «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» در اعتراض به اظهارات دونالد ترامپ که مقاومت فلسطینی ها را اقدامات تروریستی خوانده بود، در نوار غزه تظاهرات کردند.
این تظاهرات همزمان با سفر ترامپ به بیت لحم و دیدارش با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این شهر برپا شد.

Президент России Владимир Путин и экс-президент Афганистана Хамид Карзай на встрече в Кремле - اسپوتنیک افغانستان
واکنش تند کرزی به اظهارات ترامپ

اعضای جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با حمل پارچه نوشته هایی به زبان های انگلیسی و عربی شعار می دادند که «مقاومت، تروریسم نیست».
هانی الثوابته یکی از رهبران این جبهه در سخنانی با بیان اینکه ما امروز برای حمایت از اسرا تا تحقق کامل خواسته هایشان، تظاهرات می کنیم، به رژیم صهیونیستی درباره ادامه سیاست های نژاد پرستانه خود علیه اسرا هشدارداد.
ثوابته تاکید کرد: توصف محور مقاومت به تروریسم، لکه ی ننگ بر پیشانی رژیم های عربی و مقدمه ای برای هدف قرار دادن آنها در آینده است.
ثوابته همچنین سفر ترامپ به منطقه را مقدمه توطئه چینی بزرگی علیه مسئله و وطن فلسطین دانست.
وی افزود: «ما به ترامپ رمز شرّ در دنیا می گوییم: تو جایی در کشورمان فلسطین نداری و ملت ما هرگز راه حل های تو را نمی پذیرند». 
دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا صبح امروز وارد بیت لحم شد تا با محمود عباس درباره آخرین تحولات منطقه و بررسی از سرگیری مذاکرات صلح دیدار و گفت وگو کند.
دونالد ترامپ روز شنبه به منظور شرکت در اجلاس یک روزه سران کشورهای اسلامی — عربی و امریکایی به عربستان سفر کرد و دیروز (دوشنبه) از عربستان مستقیما به سرزمین های اشغالی سفر کرد.
وی روز گذشته با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل آویو دیدار کرد و امروز (سه شنبه) برای دیدار با محمود عباس به بیت لحم رفت.
ترامپ بعد از این سفر به روم و سپس به بروکسل خواهد رفت.
این نخستین سفر خارجی ترامپ از زمان تصدی مقام ریاست‌جمهوری امریکا است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала