پهپادهای های کوریای شمالی تهدیدی برای سئول

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر North Korea celebrates 60th anniversary of Korean War's end
North Korea celebrates 60th anniversary of Korean War's end - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام پیشین کوریای شمالی گفت: ارتش این کشور 300 تا 400 فروند پهپاد تهاجمی با توانایی حمل سلاح های میکروبی و کیمیاوی در اختیار دارد که می توانند در مدت یک ساعت به سئول پایتخت کوریای جنوبی حمله کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا به استناد از واشنگتن تایمز، انتشار این ادعای مقام پیشین کوریای شمالی که در سال 2015 از این کشور گریخته است، با اوج گیری نگرانی بین المللی بر سر تهدید دیگر پیونگ یانگ یعنی موشک های میان بردی که به تازگی شلیک آزمایشی آنها افزایش یافته، هم زمان شده است. 
سران کوریای شمالی پس از شلیک آزمایشی موفقیت آمیز یکی از این موشک های دارای سوخت جامد در روز یکشنبه گفتند که آماده استقرار و تولید انبوه موشک های پوکگاکسون —2 هستند که به گفته پیونگ یانگ توانایی هدف قرار دادن پایگاه های نظامی ایالات متحده در خاک جاپان را دارد. 

پرتاب راکت کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
رسانه ها: کوریای شمالی آزمایش جدید انجام داد

شلیک روز یکشنبه موشک کوریای شمالی آخرین مورد از بیش از 70 مورد شلیک آزمایشی
موشک های این کشور از سال 2009 بود که منجر به تمرکز ایالات متحده و متحدان منطقه ای اش بر رویارویی با موشک های بالستیک شد. 
به نوشته روزنامه جاپانی اسکای نیپو به نقل از این مقام پیشین کوریای شمالی با نام مستعار جین میونگ هان، پیونگ یانگ از اواخر دهه 1990 یک برنامه پنهانی تسلیحاتی و موشکی را آغاز کرده است که شامل آمادگی برای استفاده از سلاح های میکروبی و کیمیاوی نصب شده روی پهپادها برای حملات هوایی می شود.
اسکای نیپو از هان به عنوان فردی نام برده که کار خود را در نیروی هوایی کوریای شمالی شروع کرده و در مدیریت فعالیت های پهپادی این کشور مشارکت داشته است.
با سقوط 3 فروند پهپاد کوریای شمالی در خاک کوریای جنوبی در سال 2014 توجه جهانی به ناوگان پهپادهای پیونگ یانگ جلب شد.
به گزارش ایرنا، در همین حال شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد که از همه کشورها درخواست خواهد کرد که تحریم های کوریای شمالی را تشدید کنند.
شورای امنیت در بیانیه ای که به اتفاق آرای اعضا از جمله چین متحد کوریای شمالی تصویب شد، شلیک آزمایشی روز یکشنبه موشک توسط کوریای شمالی را بشدت محکوم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала