ترامپ رهبر کوریای شمالی را" دیوانه مسلح با سلاح هسته ای" خواند

© REUTERS / KCNAترامپ رهبر کوریای شمالی را " دیوانه مسلح با سلاح هسته ای" خواند
ترامپ رهبر کوریای شمالی را  دیوانه مسلح با سلاح هسته ای خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا در یک گفتگوی تلفونی با همتای فیلیپینی اش رهبر کوریای شمالی را " دیوانه مسلح با سلاح هسته ای" گفت.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در گفتگوی تلفونی ماه گذشته که من آن به تازگی افشاه شده است به همتمای فیلیپینی خود گفته بود، آماده استفاده از زور علیه "رهبر دیوانه کوریای شمالی" هستیم و امیدواریم که "رئیس جمهور خوب چین" به حل مساله اتمی پیونگ یانگ کمک کند.
متن کامل این تماس تلفونی مربوط 29 اپریل سال روان میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با رودریگو دوترته، همتای فیلیپینی‌اش در پایان سی‌امین نشست آ.سه.آن در مانیل است و روز سه شنبه در روزنامه‌های واشنگتن پست و پایگاه خبری اینترسپت منتشر شد.
یکی از مقام‌های ارشد دولت واشنگتن به روزنامه واشنگتن پست صحت این مکالمه را تایید کرد و منابع فیلیپینی هم صحت آن را تایید کردند.
ترامپ با تبریک گفتن به دوترته مورد موفقیتش در مقابله با مواد مخدر مکالمه را آغاز کرد اما اصلی‌ترین بخش مکالمه درباره کیم جونگ اون، رهبری کوریای شمالی بوده که همچنان به برنامه‌های راکتی و اتمی خود را ادامه می‌دهد.
براساس این گزارش در مکالمه مذکور، ترامپ پرسید: نظرت درباره کیم جونگ چیست، رودریگو؟ آیا او با ثبات است یا بی‌ثبات؟
دوترته پاسخ داد: او فرد با ثباتی نیست. چون وقتی راکتی منفجر می‌شود، می‌خندد. او حتی علیه چین هم هست درحالیکه چین آخرین کشوری است که می‌تواند به آن تکیه کند. اما به نظر می‌رسد که او همیشه می خندد و این سلاح خطرناکی است که در دستان اوست چون می‌تواند باعث دشمنی و رنج بشریت شود.
مکالمه میان روسای جمهوری فیلیپین و آمریکا درحالی صورت گرفته بود که کوریای شمالی یک راکت میان برد آزمایش کرد.
دوترته به ترامپ گفت: مادامی که این موشک‌ها و راکت‌ها در دستان کیم جونگ اون است، ما هرگز ایمن نخواهیم بود چون نمی‌دانیم چه اتفاقی بعدا می‌افتد. ما همگی از این راکت ها می‌ترسیم.
در زمانی که این مکالمه تلفونی صورت گرفت واشنگتن کشتی بر "یواس‌اس کارل وینسون" را به سمت آب‌های کوریا فرستاده بود. چند روز پیش از این مکالمه یواس‌اس میشیگان که یک زیر دریایی با راکت هدایت شونده است به کوریای جنوبی رسید.
ترامپ به همتای فیلیپینی خود گفت: ما تسلیحات زیادی در منطقه داریم. اما نمی‌خواهیم از آنها استفاده کنیم.
دوترته با "دیوانه" خواندن کیم جونگ اون به ترامپ هشدار داد که دارد وقتی دارد درباره کوریای شمالی صحبت می‌کند، با یک مشکل حساس روبروست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала