ملاقات روی حل مشکلات در مسیر خط دیورند

© Photo / دفتر مشاور امنیت ملیملاقات روی حل مشکلات در مسیر خط دیورند
ملاقات روی حل مشکلات در مسیر خط دیورند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان با همتای پاکستانی اش در مورد حل مشکلات در مسیر خط دیورند در مسکو صحبت کردند.

به گزارش سپوتنیک ،دفتر رسانه های امنیت ملی با نشر خبرنامه یی میگوید که این نشست در حاشیه کنفرانس امنیتی مسکو  در روسیه میان آقای اتمر و جنرال جنجوا برگزار شدو در این نشست آقای اتمر با مشاور امنیت ملی پاکستان روی حل مشکلات بروز کرده در مسیر خط دیورند(پرتاب راکت ها از سوی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان و ایجاد تاسیسات خود سرانه و نقض حریم هوایی کشور) بطور مفصل صحبت کردند.

از چندین سال به این‌طرف نظامیان پاکستانی در جنوب و شرق افغانستان به بخش‌های مرزی در خاک افغانستان راکت‌پراگنی می‌کنند و این اقدام در دوسال اخیر افزایش یافته‌است و به خواست‌های افغانستان مبنی بر توقف آن نیز هیچ توجهی صورت نگرفته‌است.

هم‌چنان ایجاد تاسیسات و موانع از سوی ارتش پاکستان در مرز میان دو کشور سبب تیره‌گی بیش‌تر روابط میان دو کشور گردیده و حتا منجر به درگیری‌ها و اخیرا تلفات سنگین ملکی نیز گردید.

خبرنامه می‌افزاید که آقای اتمر هم‌چنان پیرامون چگونه‌گی بستن راه‌های اکمالاتی گروه‌های تروریستی نیز با جنرال جنجوا گفت‌گو نموده‌است.

حکومت افغانستان باور دارد که پاکستان به گروه‌های هراس‌افگن پناه داده و از این گروه‌ها حمایت و پشتی‌بانی می‌کند.

مشاوران امنیت ملی افغانستان و پاکستان در ضمن گسترش روابط دوجانبه، روی وضعیت امنیتی و سیاسی منطقه هم گفت‌گو نموده و به مبارزۀ مشترک با هراس‌افگنی تاکید کردند.

آقای اتمر که در هفتۀ جاری در راس یک هیئت ارشد امنیتی به خاطر اشتراک در نشست امنیتی مسکو راهی روسیه شد، تا کنون با مشاوران امنیت ملی شماری از کشورهای دیگر نیز گفت‌گو نموده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала