دن کوت: پاکستان درسرکوب هراس افگنان ناکام مانده است

© AFP 2023 / MANDEL NGANدن کوت
دن کوت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دن کوت رییس استخبارات ملی امریکا می‌گوید پاکستان درسرکوب هراس افگنانی که افغانستان را نا امن می سازند ومنافع امریکا را با تهدید رو به رو کرده اند ناکام مانده اند.

 به گزارش این نهاد پاکستان با پناه دادن به گروه‌های هراس افگن افغان می‌خواهد آن‌ها همچون ابزار فشار بر کابل وجلوگیری ازنفوذ هند درافغانستان کارگیرد.

رییس استخبارات ملی امریکا می‌گوید که پاکستان ازمنزوی شدن جهانی نگران است و برای نجات ازاین انزوا به چین روی آورده است وچین نیز به کمک پاکستان به دنبال گسترش نقش بیجنگ در بهر هند است.
همچنین در این یافته امده است که پاکستان درسرکوب هراس افگنانی که افغانستان را نا امن می سازند ومنافع امریکا را با تهدید رو به رو کرده اند ناکام مانده اند.
درکناراین اسلام آباد درسرکوب گروه های شورشی وهراس افگن درپاکستان ناکام بوده است.این گروه ها که یک تهدید پایدار دربرابر منافع ایالات متحده درمنطقه استند."
دن کوت ازبدتر شدن اوضاع افغانستان تا سال آینده میلادی نیز هشدار می دهد.
او می گوید: "ارزیابی ما این است طالبان برای رسیدن به دستاوردها به ویژه دربخش های روستایی ادامه خواهند داد. شاید عملکرد نیروهای امنیتی افغانستان درنتیجه حمله های طالبان، تلفات جنگی، فرارازوظیفه، حمایت ضعیف لوژستیکی ورهبری ناتوان بدتر شود."
استخبارات ملی امریکا می‌گویند که افغانستان برای وابسته گی اش به کمک های جهانی ، مبارزه با هراس افگنی ونیز رسیدن به یک توافق صلح با طالبان همچنان درکشمکش ها گیرخواهند ماند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала