رسانه ها:برادر رهبرکوریای شمالی قبل از مرگ خود با جاسوس امریکایی ملاقات کرده بود

© REUTERS / Thomas Peter رسانه ها:برادر رهبرکوریای شمالی قبل از مرگ خود با جاسوس امریکایی ملاقات کرده بود
رسانه ها:برادر رهبرکوریای شمالی قبل از مرگ خود با جاسوس امریکایی ملاقات کرده بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کیم جونگ نام برادر ناتنی رهبر کوریای شمالی (کیم جونگ اون)، چند روز قبل از مرگ خود، در تاریخ 13 فبروری در فرودگاه کوالالامپور با یکی از ماموران اطلاعات آمریکا ملاقات داشته است.

به گزارش سپوتنیک به نقل از منبع خبری "آساهی سیمبون"، کیم جونگ نام، پیش از اینکه به قتل برسد با جاسوسان آمریکایی ملاقات نموده است، شاید به همین دلیل پیونگ یانگ تصمیم به از بین بردن وی نموده است.      

بر اساس تحقیقات بخش پلیس جنایی مالزی، در تاریخ 6 فبروری کیم جونگ نام وارد شهر کوالالامپور می شود. و در این میان هیچ کس از برنامه های وی خبری نداشته است.

در 9 فبروری دوربین های مدار بسته در هتل لنکاوی، ملاقات وی با یک مرد کره ای-آمریکایی را ضبط نموده اند. وی در این جلسه،  دو ساعت در اتاق هتل خود با این مرد که وابسته به سازمان های جاسوسی آمریکا بود، سپری نمود.

کیم جونگ نام در تاریخ 12 فبروری، بار دیگر از ویتنام به کوالالامپور باز می گردد. اما وی در فرودگاه توسط دو زن از شهروندان اندونزی و ویتنام مسموم می شود و به قتل می رسد.   از سوی دیگر، مرد جاسوس وابسته به سازمان های اطلاعاتی آمریکا در همان روز مالزی را ترک می نماید.

بر اساس تحقیقات پولیس، تماس برادر ناتنی کوریای شمالی با جاسوسهای آمریکایی و افشای این امر برای رهبر کوریای شمالی و احساس خطر وی به توطئه، به عنوان علت اصلی قتل وی تعیین شده است.

شایان ذکر است، پیونگ یانگ به صراحت هر گونه دخالت در این حادثه را تکذیب نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала