60 هزار افغان ‌بهای قربانیان برج‌های دوگانه امریکا را پرداختند

© AP Photo / David KarpFire and smoke billows from the north tower of New York's World Trade Center Tuesday Sept. 11, 2001 after terrorists crashed two hijacked airliners into the World Trade Center and brought down the twin 110-story towers.
Fire and smoke billows from the north tower of New York's World Trade Center Tuesday Sept. 11, 2001 after terrorists crashed two hijacked airliners into the World Trade Center and brought down the twin 110-story towers. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عالم برجسته دینی افغانستان، تقبل هزینه‌های به اصطلاح مبارزه با تروریسم آمریکایی را در نشست ریاض پایتخت عربستان، شرم آور دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازخبرگزاری فارس، مولوی «حبیب الله حسام» روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با عنوان «تجدید پیمان کشتار مسلمانان» در عربستان، اعلام کرد که سران عرب پذیرفتند که هزینه های جنگ آمریکا موسوم به مبارزه با تروریسم را بپردازند و این اقدام شرآور و نابخشودنی است.
وی گفت: ترامپ در مقابل سران کشورهای عربی، «حماس» و «حزب‌الله لبنان» را که از حریم کشور خود و اماکن مقدس دفاع می کنند، تروریست خواند و آنان نه تنها چشم و گوش خود را بستند، بلکه این اتهامات را تائید کردند.
رئیس پیشین شورای اخوت اسلامی افغانستان گفت: این دو گروه مبارز، گروه‌های منحصر به فرد اسلامی هستند که تاکنون توانسته اند گلوله‌های خود را به قلب اسرائیل برسانند و آمریکا به همین دلیل آنان را تروریست خطاب می کند.
حسام تاکید کرد: ترامپ در سفر به عربستان، سران عرب را مانند دانش آموزان یک کلاس درس تصور کرد و به آنان ادامه کشتار مسلمانان را آموزش داد.
این عالم دینی ، افزود: رئیس جمهوری آمریکا با تروریست خواندن مسلمانان در واقع کینه های صلیبی خود را بروز داد و این در حالی است که تروریست‌ها هیچ ربطی به اسلام و مسلمانان ندارد و از دل سیاست های آمریکا بیرون آمده امده اند.
وی، امضای قرارداد میلیاردی عربستان و آمریکا را در راستای پرداخت پول از جیب یک ملت مسلمان برای کشتار مسلمانان در کشورهای یمن، سوریه و نقاط دیگر دانست و گفت که این تسلیحات تضمینی برای عربستان در مقابل قدرت های بزرگ نیست، بلکه تنها برای کشتار مسلمانان است.
مولوی حسام افزود که عربستان در گذشته نیز سیاست‌های آمریکا را در منطقه دنبال می‌کرده و امروز هم همان سیاست را ادامه می دهد.
حسام با اشاره به حمله 11 سپتامبر و توجیه آمریکا برای ادامه جنگ در کشورهای اسلامی، گفت که اگر واشنگتن به این بهانه به کشتار مسلمانان ادامه می دهد، باید گفت که خون‌بهای کشته شدن 3 هزار آمریکایی در برج های تجارت جهانی با کشتن 60 هزار افغان و 6 میلیون عراقی و سوریایی جبران شده و باید به کشتار مسلمانان پایان دهد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала