ریاست اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجۀ روسیه در رابطه متهم شناختن همیشگی روسیه در حمایت از طالبان

© Sputnik / Valeriy MelnikovM. Zaharova
M. Zaharova - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

با وجود اطمینان هایی داده شده از سوی مقامات افغانی مبنی بر اینکه اتهامات بی اساس به آدرس روسیه در رابطه به گویا حمایت مسکو از طالبان متوقف خواهند گردید، بعضی اعضای شورای ملی و مسئولین نهاد های امنیتی ولایتی افغانستان به تکرار دروغ پردازی های افترا آمیز خود میپردازند. به ویژه، این بار جنرال عبدالرزاق قوماندان امنیه ولایت قندهار به اصطلاح «سر بلند» کرده و اعلام مینماید که روسیه در همکاری با سایر کشور گویا «به طالبان کمک کرده و تسلیحات را در اختیار آنها قرار میدهد». افزون براین، کانال تلویزیونی امریکایی «فوکس نیوز» از روش مشهور برای انحصار اذهان عامه استفاده کرده و گزارشات در مورد ظاهر شدن هلیکوپتر های بدون علامه و نشان در ولایت قندز در سرحد با تاجیکستان و قاچاق کالا ها از طریق سرحد بین افغانستان و تاجیکستان را در یک کونتکست اطلاعاتی با دروغ پردازی های تحلیلگر نما های افغان مبنی بر پیوستن احتمالی مشاورین نظامی روسی به طالبان و سازماندهی حمایت مالی و لوژیستیکی توسط آنها برای طالبان متحد میسازد.
واقعیت های را که ما در اختیار داریم، حاکی از آنست که وضعیت حقیقی کاملا̋ دلالت بر چیزی دیگری دارد. سایت انترنیتی افغانی بنام «پیام افغان» قبلا̋ از بازداشت سه نظامی امریکایی با تسلیحات در جنوری سال روان میلادی در ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل خبر داده است. همزمان با این، چند تن جنگجوی داعش با یک مقدار پول نیز در همین منطقه بازداشت میشوند که قرار بود با پول دست داشتۀ خویش همان تسلیحات را از نزد امریکایی ها خریداری نمایند. اما سربازان امریکایی بنابر دلایل نا معلوم از قید رها و به قوماندانی شان تسلیم داده میشوند و اما تمام اسناد، از جمله دوسیۀ تحقیقات آنها، پول و تسلیحات بازداشت شده به طور «مرموز» از بین برده میشوند.
رهایی عزیزالله فرزند طاهر یولداش سرکردۀ گروه تروریستی تحریک اسلامی ازبکستان از حبس در زندان امریکایی ها در بگرام آنهم در نزدیکی کابل بیشتر عجیب بنظر میرسد. موصوف بعد از رهایی به ولسوالی درزآب ولایت جوزجان در شمال افغانستان انتقال داده میشود و مسئولیت رهبری یک گروه تروریستی متشکل از ۲۵ نفر جنگجو را به عهده میگیرد که با تحریک اسلامی ازبکستان قطع ارتباطات کرده و به داعش پیوست اند. در نتیجه، گروه عزیزالله یولداش یک تعداد طالبان مسلح را در بعضی مناطق ولایت های جوزجان، فاریاب و سرپل تحت فرمان خود درآورده و اهالی محل را به بعیت از داعش وادار کرده و بعد از میدان جنگ موجود این گروه در ولایت شرقی ننگرهار، به ایجاد دومین میدان جنگ در شمال افغانستان دست میزند.
به همین ترتیب، آقای وحدت والی سرپل در روز های نزدیک خبر دو فروند هلیکوپتر بدون علامه و نشان را که در شب در یک منطقۀ تحت ادارۀ افراطیون در ولسوالی صیاد به زمین فرود آمده بودند، مورد تأیید قرار میدهد. این هلیکوپتر ها سپس به سوی پایگاه هوایی دولتی در شهر مزارشریف، جایکه پایگاه نظامی ناتو «کمپ مارمول» در آن موقعیت دارد، پرواز مینمایند.
این تصور پایدار به میان میاید که بمنظور انحراف اذهان جامعۀ جهانی از اشتباهات در محاسبات طی بیشتر از حضور ۱۵ سالۀ نیرو های ایالات متحدۀ امریکا و ناتو درافغانستان، هستند کسانی که از جمله از طریق زیردستان شان در افغانستان به تلاش های خود غرض تهمت زدن به روسیه ادامه میدهند و در عین زمان، به کتمان فعالیت های خود در حمایت از تروریست ها، بیشتر از همه از جنگجویان داعش میپردازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала