افزایش نیروهای ناتو مشکلات افغانستان را حل نمی کند

© Sputnik / Ramil Sitdikovافزایش نیروهای ناتو مشکلات افغانستان را حل نمی کند
افزایش نیروهای ناتو مشکلات افغانستان را حل نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسکو معتقد است که افزایش قوأ ناتو در افغانستان با عث بهبود وضعیت در این کشور نمی گردد

اسپوتنیک به نقل از روزنامه "ازویستیه"، ضمیر قابلوف مدیر دیپارتمنت دوم آسیا وزارت خارجه روسیه و نماینده خاص رئیس جمهور روسیه در افغانستان به این نظر است که افغانستان به نیروهای تازه نفس ناتو نه، بلکه به جستجوی راه های گذشت و سازش سیاسی و همچنان پروسه آشتی ملی ضرورت دارد.

قابلوف افزود: «وضع سیاسی — نظامی بعد از افزایش نیروهای امریکا و ناتو در افغانستان) بهتر نشده است. حتی اگر فرض کنیم که 50000 نیرو دیگر به افغانستان اعزام گردد، با آنهم وضع تغییر نمیکند. اما غرب هراس دارد که اردوی افغانستان توانائی مقاومت با طالبان را ندارد و قلمرو بیشتر را از دست خواهند داد. افزایش قوای ناتو خاص برای جلو گیری از شکست کامل دولت کابل میباشد».

کارشناس روسی به این عقیده است که وضع افغانستان را صرف با توسعه پروسه آشتی ملی می توان حل کرد.

«به فضل خدا طالبان نمیتوانند تمام نیرو های مسلح کابل را شکست بدهد. کابل نیر با تمام نیرو های خارجی موجوده در افغانستان قادر به پیروزی بر طالبان نیستند. این چالیش ها فقط یک راه- آشتی ملی و مذاکرات سیاسی بین طالبان و کابل دارد». 

روزنامه فوق الذکر مینویسد که ناتو همزمان با امریکا قصد توسعه نیرو ها در افغانستان را دارد. تصمیم مقدماتی مبنی بر اعزام نیرو های تازه نفس به افغانستان در اجلاس ناتو در بروکسل اتخاذ گردیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала