کلوپ ویدیو

پرواز بسوی شهاب های طلائی+ویدیو

© Fotolia / AND IncАстероид на фоне Земли
Астероид на фоне Земли - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

ناسا ماموریت فضائی گران قیمت را راه اندازی نموده است که اقتصاد جهان را تهدید می نماید

در اوایل سال 2017 کارشناسان ناسا در مورد دو ماموریت آماده شده فضائی خبر دادند که میتوانند اسرار مراحل ابتدائی رشد نظام شمس را افشا نماید. ماموریت اول — "لیوسی"  (Lucy)  یاد میشود که به سوی شهاب آسمانی تروجان اعزام میگردد که مشتری را همراهی می نماید. ماموریت دو به نام "پسیخی" (Psyche) یاد میشود، که شهاب بزرگ فلزی آسمانی میباشد.

به اساس پلان های ناسا سفیه "پسیخی" باید در سال 20123 پرتاب گردد که باید بعد از 7 سال به شهاب اسمانی فوق الذکر برسد.

اما چندی قبل ناسیا در پلان خود تغییرات آورد و ماموریت فضائی یکسال قبل صورت یعنی در سال 2022 صورت میگرد که در این سال میتوان از بعضی مانور های مشکل جاذبه ئی رهائی یافت و زمان سفر دو برابر کاهش میابد و قرار است سفیه در سال 2016 به شهاب اسمانی "پسیخی" برسد.

 این خبر مشکلات اقتصادی را با خود ددارد. تصادفی نیست که شهاب (16) پسیخی مورد علاقه دانمشندان قرار گرفته است. به نظر کارشناسان این سیاره متشکل از فلز و نکل است و هسته زمین نیز چنین خصائیل را با خود دارد. برعلاوه در آن عنصر پیراکسن نیر مشاهده گردیده است و به همین علت میگویند که این شهاب عناصر خاص را با خود دارد.

برعلاوه گمان میرود که شهاب آسمانی 250 متری ذخایر طلا، پلاتین، مس، کبالت، ایریدیوم و رنیم  وجود داشته باشد که دو عنصر اخیر آن کمیاب و بسیار قیمتی میباشد. ارزش عناصر این شهاب به قیمت ده هزار کوادریلیون دالر امریکائی ارزیابی میگردد. به این مفهوم که انتقال این سیاره به زمین با عث سقوط اقتصاد جهان میگردد که پول مجموعی جهان در حدود 78 ترلیون دالر ارزیابی میشود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала