بمب افکنی که بودیجه امریکا را خالی میکند

© Flickr / Christopher Ebdonبی-2
بی-2 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق ارزیابی قوای هوایی، بودیجه خرید 145 بمب افکن بی - 21 حدود 81 میلیارد و 780 میلیون دالر خواهد بود ولی واقعیت اینست که خرید این تعداد بمب افکن بی - 21 مستلزم برداشت حداقل 304 میلیارد و 500 میلیون دالر از خزانه دولتی است.

کسانی که ارزش معاملۀ خرید بمب افکن های بی — 21 را نزدیک 82 میلیارد دالر برآورد می کنند، این واقعیت را نادیده می گیرند طیارات بی — 2 که هم اکنون در قوای هوائی امریکا از آن استفاده می شود، قیمت ترین طیاره جهان است؛ زیرا قیمتش 2 میلیارد و 100 میلیون دالر است و چون طیاره قدیمی بی — 52 از هر لحاظ برتر از طیاره بی — 2 است ، فقط 20 پروند طیاره بی — 2 خریداری شده است. 

انجینران طیاره جدید بی — 21 می گویند که این طیاره برتر از طیاره بی — 2 است و این به معنای آنست که طیاره جدید نباید ارزان تر از طیاره بی — 2 باشد و این مساله هم ناگفته نماند که یک طیاره جدید دیگری وجود دارد که انجیران اش قیمت آن را قابل قبول می دانند. در همین حال، دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا نیز بودیجه ساخت طیاره اف — 35 را 400 میلیارد دالر اعلام کرده است.

بمب افکن بی 21 به عنوان جایگزین بمب افکن بی — 2 و بمب افکن بی — 52 شناخته می شود.

پیش بینی می شود که قوای هوایی امریکا اکثر بمب افکن های بی — 2 و همۀ بمب افکن های بی — 52 را با فرارسیدن سال 2045 کنار بگذارد و شروع به استفاده از بمب افکن های بی — 21 کند.

گفته می شود امریکا با فرارسیدن سال 2045 تعداد کمتری از بمب افکن های راهبردی را که هم اکنون بکار می گیرد، به کار خواهد گرفت، ولی هزینه نگهداری کشتی این بمب افکن ها در مقایسه با هزینه نگهداری طیارات کنونی بسیار بیشتر خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала