بیولوژیست ها قادر به کم کردن رشد سلول های سرطانی شدند

© Fotolia / kastoبیولوژیست ها قادر به کم کردن رشد سلول های سرطانی شدند
بیولوژیست ها قادر به کم کردن رشد سلول های سرطانی شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از خواص متمایز کننده سلول های سرطانی اینست که آنها بسیاری از مواد مغذی و اکسیژن رابرای رشد و تکثرخارج از کنترول خود جذب مینماید .

زیست شناسان امریکایی بوسیله مسدود نمودن کار پروتین ها که برای تقسیم هر نوع حجرات زنده مورد نیاز است ،میتودی را برای سرکوب کردن و یا هم تا حد زیاد برای کاهش دادن سرعت رشد تومور های سرطانی یافته اند.درین مورد در مقاله منتشره مجله Science گفته شده است.
ریاد ایلباربری از دانشگاه روچستر امریکا گفت: ما می دانستیم که مولکول های پروتئین TSN اغلب در سلول های سرطانی نسبت به سلول های سالم زیادتر یافت میشوند.و تحقیقات ما نشان داد که مسدود نمودن کار این مالیکول ها امکان کم کردن و یا هم بطور کامل باعث توقف رشد سلول های نامبرده میشود.
یکی از خواص متمایز کننده سلول های سرطانی اینست که آنها بسیاری از مواد مغذی و اکسیژن رابرای رشد و تکثرخارج از کنترول خود جذب مینماید. در سال های اخیر دانشمندان فعالانه تلاش میورزند تا درک نمایند که این سلول ها چگونه عمل مینمایند.انها از اطلاعت بدست امده برای تولید دارو های کشنده سرطان و برای جلوگیری از تکثر این سلول ها استفاده مینمایند.
به عنوان مثال دانشمندان انستیتوت دولتی مسکو در ماه فبروری سال روان دریافتند که موادی که از نفوذ اوکسیجن و گلوکوز در سلول ها جلوگیری میکند ، خیلی بهتر از شیمی درمانی " کیموتراپی " که باعث تخریب DNA میگردد ، قادر به مقابله و تخریب سلول های سرطانی میباشند.
Elbarbari و همکارانش یک روش "غیر سنتی" دیگر مقابله با سرطان را ، با مطالعه چگونگی تکثر سلول های که از تومورهای داخل رحم و کلیه ها استخراج شده بود ، کشف کرده اند. در طول این آزمایشات، محققان ژن های مختلف را که با تقسیم سلولی ارتباط دارد "متوقف " ساخته ، و نظارت کردند که پس از چنین روش برای آنها چه اتفاق افتاد.
روشن گردید که غیر فعال ساحتن TSNبطور قابل توجهی رشد تقسیم سلول های سرطانی را کاهش داده و این کار بدلیل اینکه پروتین مذکور تمام مجموعه ای RNA های کوتاه را در بر نگرفته ، تنها مجموعه ای از ده ها مولیکول مشابه که کار ژن های مرتبط با گذار سلول ها از مرحله ای استراحت به مرحله ای اول تجزیه را در بر میگیرد ، صورت گرفت.
بر این اساس، تخریب ژن TSN یا خنثی سازی مولکول های پروتئین ،غلظت مولکول های RNA را افزایش می دهد و آنها را قادر به متوقف کردن بخش تقسیم ژن و کاهش رشد سلول هامیسازد. این به طور قابل توجهی رشد سلول های سرطانی را کند می سازد ، که این کار امکان انرا میسر میسازد تا از چنین روش به عنوان یکی از عناصر جداگانه "شیمی درمانی _ کیموتراپی " و یا میتود جداگانه مقابله با سرطان های خبیثه استفاده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала