حملات هوای مصر بر شمال لیبیا- اعلان جنگ مصر با داعش

© Flickr / RA.AZطیاره اف - 16 نیروی هوایی مصر
طیاره اف - 16 نیروی هوایی مصر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مصر در پیامی عنوانی شورای امنیت سازمان ملل متحد حملات هوایی به شرق لیبیا را «دفاع از خود» توصیف کرد.

اسپوتینک به نقل از پایگاه النشره، مقامات مصر به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کردند که حملات  نظامی به مواضع تروریست ها در شرق لیبیا در راستای «دفاع از خود» صورت می گیرد.

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر نیز پیش از این گفته بود: همه اطلاعات و شواهد حاکی از این است که تروریستهای دخیل در حادثه المنیا در لیبیا آموزش دیده اند.

قابل ذکر است که در حمله روز جمعه گذشته به موتر سرویس حامل عیسویان قبطی مصر 29 نفر کشته و 25 نفر دیگر زخمی شدند.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در سخنان خود بعد از نشست با مسئولین امنیتی و نظامی این کشور در خصوص حمله المنیا عنوان داشت که مصر در حال حاضر در جنگ علیه تروریسم به سر می برد و ما حملات قوی را علیه مواضع تروریستها انجام می دهیم.

وی در ادامه افزود: کسانی که در سوریه می جنگیدند و از این کشور خارج شدند به سمت مصر آمدند. ماموریت تروریستها در سوریه به پایان رسیده و این کشور را نابود کردند و به سمت ما خواهند آمد.

رئیس جمهور مصر تاکید کرد که ما به مسئولین امنیتی در کشور هشدار دادیم تروریستها که از حلب خارج شدند از سمت ولایت سینا یا لیبیا وارد کشور خواهند شد. باید کشورهایی که از تروریسم حمایت می کنند بدون تعارف محاکمه شوند. برخی ها سعی دارند اقتصاد و صلح را در کشور مورد هدف قرار دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала