چین با بیانه گروه جی 7 در باره مناطق مورد مناقشه مخالف است

© AP Photo / Mark SchiefelbeinU.S. Secretary of State Rex Tillerson, left, and Chinese Foreign Minister Wang Yi stare at each other as they shake hands at the end of a joint press conference following their meeting at the Diaoyutai State Guesthouse in Beijing, China, Saturday, March 18, 2017
U.S. Secretary of State Rex Tillerson, left, and Chinese Foreign Minister Wang Yi stare at each other as they shake hands at the end of a joint press conference following their meeting at the Diaoyutai State Guesthouse in Beijing, China, Saturday, March 18, 2017 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه چین ضمن ابراز ناخرسندی شدید نسبت به بیانیه پایانی اجلاس سران گروه 7 در ایتالیا که در مورد وضعیت دریای جنوبی چین ابراز نگرانی کرده بودند از اعضای این گروه صنعتی خواست تا از اظهار نظر غیرمسئولانه دراین زمینه خودداری کنند.

به گزارش اسپوتنیک، لو کانگ یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: پکن با تاکید بر حفظ صلح و ثبات در دریای جنوبی چین ، خود را برای حل وفصل منازعات این منطقه ازطریق گفت وگو با کشورهای حوزه متعهد می داند.

له اسلامي حزب سره د افغانستان د حکومت د سولې موافقه بشپړ شوه - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان، چین و پاکستان نشست 3 جانبه برگزار کردند

وی ابراز امیدواری کرد اعضای گروه 7 و سایر کشورها از سوگیری در این زمینه خودداری کنند و با احترام کامل به تلاش کشورهای منطقه برای رفع منازعات ، از هر گونه اظهار نظر غیر مسئولانه در این زمینه خودداری کنند.
سران هفت کشور صنعتی غرب در اجلاس دو روز گذشته خود در ایتالیا نسبت به تنش های موجود در دریای جنوبی چین و شرق این دریا ابراز نگرانی کرده و خواستار راه حل غیر نظامی برای موضوعات مورد مناقشه شدند. 
لو کانگ  همچنین گفت: پکن با تاکید بر حفظ صلح و ثبات در دریای جنوبی چین، خود را برای حل وفصل منازعات این منطقه ازطریق گفت وگو با کشورهای حوزه متعهد می داند.
جاپان که عضو گروه 7 است با چین بر سر مالکیت بخش هایی از دریای چین جنوبی اختلاف ارضی دارد.برونئی، مالزی، فیلپین، ویتنام و تایوان نیز ادعای مالکیت بر بخش هایی از این آبراه راهبردی را دارند.
چهل و سومین اجلاس سران گروه 77 که از روز جمعه در شهر تائورمینا در جزیره سیسیل با حضور سران کشورهای ایتالیا، جاپان، امریکا، کانادا، آلمان، فرانسه و انگلیس و نمایندگان اتحادیه اروپا درمیان تدابیر شدید امنیتی شروع به کار کرده بود پس از دو روز فعالیت بدون دستیابی به نتایج مشخص پایان یافت. 
مبارزه با داعش و تروریسم در پی فاجعه منچستر، بحران پناهجویان، تنش با کره شمالی، تغییرات اقلیمی و آب و هوایی، امنیت سایبری، امنیت غذایی، بحران سوریه، برگزیت، نوآوری، مساله مربوط به حمایت از تولیدات داخلی، بحران جهانی انررژی، حمایت از فرهنگ محافظت از محیط زیست، اقتصاد پایدار، کاهش نابرابری ها و اشتغال از جمله موضوعات اصلی این دوره (چهل و سومین) از اجلاس جی 7 بود که به ریاست ایتالیا برگزار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала