در نتیجه شکایات باشندگان هرات و جلال‌آباد، وظایف شهرداران این شهرها به تعلیق درآمد

© Wikipediaدر نتیجه شکایات باشندگان هرات و جلال‌آباد، وظایف شهرداران این شهرها به تعلیق درآمد
در نتیجه شکایات باشندگان هرات و جلال‌آباد، وظایف شهرداران این شهرها به تعلیق درآمد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی می‌گوید وظیفۀ شهرداران شهرهای جلال‌آباد و هرات در شرق و غرب کشور به حالت تعلیق درآمده‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری اطلاعات روز، وظایف شهرداران هرات و جلال‌آباد از سوی ریاست‌جمهوی به تعلیق در آمد و این شهرداران جهت پاسخ‌دهی به کابل فراخوانده شده است.
منیره یوسف‌زاده، سخن‌گوی اداره مستقل ارگان‌های محل امروز (یک‌شنبه، ۷جوزا) گفته است که به‌منظور بررسی شکایت‌های باشندگان ولایت‌های هرات و ننگرهار وظایف، فرهاد نیایش، شهردار هرات و حمید افغان، شهردار ننگرهار به‌ تعلیق درآمده است.
خانم یوسف‌زاده افزود که وظایف آقای نیایش و افغان دیروز براساس حکم ریاست‌جمهوی به تعلیق در آمده و امروز این دو مسئول برای پاسخ‌دهی به کابل فراخوانده شده است.
او بیان داشت که از مدتی به این سو از سوی باشندگان هرات و ننگرهار شکایت‌های از شهرداران‌شان به اداره مستقل ارگان‌های محلی و ریاست‌جمهوری رسیده است.
سخن‌گوی اداره مستقل ارگان‌های محل در مورد محتویات و جزئیات این شکایت‌ها جزئیات ارایه نکرد اما گفت که این موضوع تحت بررسی و تحقیق قرار دارد.
شهرداران هرات و جلال‌آباد در حالی وظایف شان به حالت تعلیق درمی‌آید که دو سال قبل در سال ۱۳۹۴، پس از رقابت و مصاحبه از سوی رییس‌جمهور غنی به کار گماشته شده‌ بودند.

هرچند حکومت وحدت ملی اخیرا بیش‌تر به دلیل مدارکی مبنی بر فساد علیه برخی از مسؤولان دولتی اقدام کرده اما دلیل تعلیق وظیفۀ شهرداران جلال‌آباد و هرات تا کنون مشخص نیست.

با این حال رییس جمهور افغانستان همواره به دو موضوع؛ اصلاحات و مبارزه با فساد اداری در ارگان‌های حکومتی تاکید جدی می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала