حذف امیر قطر از خاندان محمد بن عبدالوهاب سعودی

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINEراه های خطرناک پیش روی شاهزاده جوان عربستان سعودی
راه های خطرناک پیش روی شاهزاده جوان عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صاحب الاختیاران خاندان حاکم عربستان میگویند که امیر قطر اهل خاندان محمد بن عبدالوهاب نیست

اسپوتنیک به نقل از العالم، در سایه تداوم تنش در روابط قطر و عربستان، 200 عضو وابسته به خاندان آل الشیخ در عربستان طی بیانیه ای گفتند که اصل و نسب تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر به محمد بن عبدالوهاب بنیانگذار این خاندان برنمی گردد.

روزنامه عکاظ عربستان سعودی با اعلام این خبر افزود: اعضای بازر آل الشیخ از جمله عبدالعزیز آل الشیخ و عبدالله آل الشیخ رئیس مجلس شورا و صالح آل الشیخ وزیر امور اسلامی سعودی این بیانیه را امضا کرده اند.

در مقدمه این بیانیه آمده است: این روزها برخی گفته ها و شایعات و ادعاها درباره اینکه اصل و نسب چه کسانی به جد ما محمد بن عبدالوهاب بازمی گردد، در جریان است. برای توضیح این مطلب و رد شایعات و دروغ پردازیهای یاد شده، مجبور شدیم تا این بیانیه را صادر کنیم.

این بیانیه افزود: اصل و نسبت خاندان به چهار فرزند محمد بن عبدالوهاب به نام های حسن و حسین و علی و عبدالله بازمی گردد و ذریه هر یک از آنها به آل حسن و آل حسین و آل علی و آل عبدالله.

این بیانیه تاکید کرد، ادعای کسانی که در داخل و خارج از عربستان می گویند اصل و نسب آنها به محمد بن عبدالوهاب به غیر از این چهار فرزند می رسد، دروغ و باطل است؛ نظیر امیر یکی از کشورهای عرب منطقه که مسجدی را به نام محمد بن عبدالوهاب در کشورش بنا کرده و مدعی است جدش محمد بن عبدالوهاب است.

روزنامه عکاظ نوشت: مقصود از عبارت "امیر یکی از کشورهای عربی"، امیر قطر است.

در این بیانیه آمده است: آل الشیخ مجبور شده است که این بیانیه را صادر کند زیرا یکی از آنها در برخی نوارهای صوتی درز کرده خود "ایده منتسب بودن خاندانش به او (محمد بن عبدالوهاب) را طرح کرده است تا از آن برای برهم زدن انسجام ملی از طریق به راه انداختن کشمکش های قبیله ای بهره برداری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала