راحیل شریف از همکاری نظامی با عربستان استعفی میکند

© AFP 2023 / Aamir QURESHIجنرل راحیل شریف
جنرل راحیل شریف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های پاکستان طی خبری از احتمال استعفای «راحیل شریف» فرمانده سابق ارتش پاکستان از فرماندهی ائتلاف نظامی آل سعود خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « العالم » ، علت استعفای شریف عدم مغایرت اهداف از پیش اعلام شده این ائتلاف با اهداف و مقاصدی است که ابتدای این ائتلاف به وی اعلام کرده است.
افزون بر این دلیل دیگری که شریف را به ترک این ائتلاف واداشته است عدم خشنودی وی از نفوذ گسترده آمریکا در این ائتلاف عنوان شده است.
حتی بسیاری از نزدیکان راحیل شریف نیز از وی خواسته اند که این ائتلاف را ترک کرده و به کشور خود بازگردد و مهارت ها و توانایی های خویش را در اختیار کشور پاکستان قرار دهد. چرا که حضور در چنین ائتلافی سابقه درخشان وی و صلاحیت های شریف را خدشه دار خواهد کرد.
به نظر می رسد شریف که به خاطر سوابق خود در مبارزه با تروریسم طی سالهای متمادی در پاکستان به این ائتلاف دعوت شده بود، اهداف این ائتلاف را چیزی غیر از مبارزه با تروریسم پیش بینی کرده است.
چرا که اهداف ائتلاف آل سعود که که با نام ائتلاف اسلامی و به بهانه مبارزه با تروریسم تشکیل شده بود نیز در اصل مبارزه با کشوری چون ایران بود که به همراه عراق و سوریه در این ائتلاف دعوت نشدند.
اکنون نیز فرمانده سابق پاکستان با پی بردن به اهداف خرابکارنه این ائتلاف و سیاست های مخرب آن، عزم خود را برای بازگشت از عربستان و ترک این ائتلاف که لکه ننگی بر تمام سوابق درخشان وی خواهد بود، چهره واقعی عربستان را بیش از بیش به جهانیان خواهد شناساند و این برای عربستان بسیار سنگین تمام خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала