تاکید مصر به ادامه عملیات بر مواضع داعش در لیبی

© Flickr / RA.AZتاکید مصر به ادامه عملیات بر مواضع داعش در لیبی
تاکید مصر به ادامه عملیات بر مواضع داعش در لیبی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش مصر بر ادامه عملیات نظامی مصر علیه مواضع تروریست‌ها در لیبی تأکید و خاطرنشان کرد، تمامی نیروهایی که از تروریسم علیه مصر حمایت می‌کنند، مجازات خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری تسنیم، سخنگوی ارتش مصر، شامگاه دوشنبه از تداوم عملیات نظامی مصر علیه مواضع تروریست‌ها در لیبی خبر داد و خاطرنشان کرد «تمامی کسانی‌که برای تروریسم علیه مصر برنامه‌ریزی می‌کنند، با هر اسم و جایگاهی که باشند، در امان نیستند.»

سرهنگ «تامر الرفاعی» گفت: «هر نیرویی‌، که از تروریسم پشتیبانی مالی و یا از آن حمایت کند، در هر مکانی که باشد به سزای اعمالش خواهد رسید.»

وی افزود: «توقف عملیات نظامی علیه مراکز آموزش تروریست‌ها (در لیبی) اعلام نشده است.»

پس از حمله «منیا»، که طی آن 29 تن کشته شدند و داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر دستور داد نیروی هوایی مصر به مقرهای تروریست‌ها در خارج از کشور حمله کند. این عملیات نظامی ارتش مصر با هماهنگی ارتش ملی لیبی انجام می‌شود.

روز یکشنبه شورای محلی شهر «درنه» در شرق لیبی، شورای ریاستی دولت توافق ملی را مسئول حمله به این شهر دانست و خواهان حفظ جان شهروندان شد.

این مجلس در بیانیه‌ای بر ضرورت توقف آنچه که آن را «ماجراجویی اطلاعاتی بی‌مسئولانه» خواند، تاکید کرد.

پیشتر شورای ریاستی دولت توافق ملی لیبی در بیانیه‌ای حمله مصر به پایگاه‌های لیبی را بدون هماهنگی با مقامات قانونی محکوم و تعدی به این کشور را رد کرد.

از سوی دیگر، منابع نظامی لیبی می‌گویند، هواپیماهای مصری دوشنبه نیز حملاتی را در شهر درنه صورت دادند.

 

«احمد المسماری» سخنگوی ارتش ملی لیبی اعلام کرد که حملات هوایی مشترک ارتش ملی لیبی و ارتش مصر انجام شد و در پی آن مواضع دو گروه تروریستی مرتبط با القاعده بمباران شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала