جاپان خواستارلغو تمرینات نظامی ایالات متحده امریکا در جزیره اوکیناوا شد

© AFP 2023 / Yoshikazu Tsunoجاپان خواستارلغو تمرینات نظامی ایالات متحده امریکا در جزیره اوکیناوا شد
جاپان  خواستارلغو تمرینات نظامی ایالات متحده امریکا در جزیره اوکیناوا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش سپوتنیک،تومی اینادا وزیر دفاع جاپان لغو تمرینات دیسانت پراشوتی نیرو های مسلح امریکا مستقر در جزیره جنوبی اکیناوا را ،که از 31 ماه می تا 1 جون بر نامه ریزی شده بود خواستار شد.

بنا به گزارش تلویزیون NHK تو می اینادا  تاکید کرد،که فرماندهی نظامی ایالات متحده امریکا ،به رهبری هواپیمایی محلی ملکی این کشور اطلاع با یک یادداشت فرستاده اند،در صورتیکه  این دو کشور توافق کرده بودند ،که ایالات متحده امریکا باید حد اقل هفت روز قبل  از آغاز تمرینات  مطلع سازد.

وزیر دفاع جاپان گفت:"ما با در خواستی به ایالات متحده مراجعه کردیم تا تمرینات را لغو کنند و اطلاع رسانی هواپیما ها را حذف کنند. تا حال حاضر ما از جانب امریکا پاسخ را دریافت نکردیم".

در جزیره اوکیناوا25,8 هزار سربازان امریکایی و 19 هزار اعضای فامیل آنها و غیر نظامیان  قرار دارند. با آنکه اوکیناوا تنها 1% قلمرو جاپان را تشکیل میدهد، در آنجا 70 در صد تمام امکانات نظامی امریکا در جاپان تمرکز یافته است.

بدون در نظر داشت مخالفت ساکنان محلی، آخرین تمرینات دیسانت  پراشوتی نیرو های هوایی ایالات متحده امریکا ،در اوکیناوا در آواخر ماه اپریل برگزار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала