دیلی تایمز: امریکا در قبال افغانستان به فراموشی رفته است

© Flickr / The U.S. ArmyA US Army Soldier 1st Platoon, Apache Company, 2nd Battalion, 4th Infantry Brigade Combat Team, 10th Mountain Division, walks through a field to the village of Dahanah, Wardak province, Afghanistan Dec. 2.
A US Army Soldier 1st Platoon, Apache Company, 2nd Battalion, 4th Infantry Brigade Combat Team, 10th Mountain Division, walks through a field to the village of Dahanah, Wardak province, Afghanistan Dec. 2. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با وجود بیش از ۱۶ سال حضور در افغانستان و کشته شدن صدها نفر در چند هفته گذشته در افغانستان، ترامپ به ندرت درباره مشکلات افغانستان سخن گفته است.

دیلی تایمز می نویسد، پس از اعلام شروع رسمی حملات بهاری توسط طالبان، موج جدیدی از خشونت گریبانگیر افغانستان شده است.
انفجار یک موتر در روز اول ماه رمضان به کشته شدن ۱۳ نفر در شهر خوست انجامید ودر نتیجه حمله بریک پایگاه نظامی در ولایت قندهار نیز حدود۱۵ کشته شدند.
تمامی این حملات همزمان با اولین سفر بین‌المللی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا به خاورمیانه و اروپا که تروریسم محور اصلی دیدارها بود صوزت گرفت.
با وجود بیش از ۱۶ سال حضور در افغانستان و کشته شدن صدها نفر در چند هفته گذشته در افغانستان، ترامپ به ندرت درباره مشکلات افغانستان سخن گفته است.

اقدامات گروه های تروریستی پاکستان منافع امریکا را در افغانستان تهدید می کند - اسپوتنیک افغانستان
اقدامات گروه های تروریستی پاکستان منافع امریکا را در افغانستان تهدید می کند

در حالی که امریکا و دیگر اعضای ناتو در حال بررسی اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان برای حمایت از نیروهای امنیتی این کشور هستند، موضع سخت‌گیرانه ترامپ علیه دیگر اعضای ناتو مشکلات این کشور را افزایش می‌دهد.
ترامپ از دیگر اعضای ناتو درخواست کرده تا هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهند. علاوه بر این نیز نبود رویکرد روشن و کلی واشنگتن درباره افغانستان نیز بر مشکلات این کشور می‌افزاید.
نیروهای هوایی امریکا در افغانستان در طول یک ماه 460 حمله هوایی انجام داده اند - اسپوتنیک افغانستان
نیروهای هوایی امریکا در افغانستان در طول یک ماه 460 حمله هوایی انجام داده اند

اگرچه روسیه و چین تلاش می‌کنند تا خلا موجود را با ایجاد مذاکرات بین طالبان و کشورهای منطقه پر کنند، ولی با وجود این تلاش‌ها پیشرفتی حاصل نشده است، به ویژه اینکه امریکا از حضور در این مذاکرات خودداری کرده است.
احمد سعیدی میصر سیاسی افغان می گوید که نمی توان امیدوار بود که امریکا خواهان پایان مبارزه با تروریزم باشد ، زیرا پایان این مبارزه رکود های کلان اقتصادی مسدود شدن فابریکه های امریکایی را در پی دارد که به معنای خشک شدن شاهرگ حیاتی امریکا است ، زیرا این جنگ ها است که جلو رکود های کلان اقتصادی در غرب را می گیرد و زمینه های توسعه اقتصادی را دوباره فراهم می کند 
تیلرسون: بررسی سیاست امریکا در افغانستان تاهنوز تکمیل نشده است - اسپوتنیک افغانستان
تیلرسون: بررسی سیاست امریکا در افغانستان تاهنوز تکمیل نشده است

از زمان اعلام خروج نیروهای ناتو در سال ۲۰۱۴، سیاست آمریکا در قبال افغانستان در وضعیت نامعلومی قرار دارد. ادامه خشونت و حملات طالبان و همچنین موضع نامشخص امریکا در مذاکرات، اجازه موفقیت به تلاش‌ها برای ایجاد صلح افغانستان را نداده است.
سیاست امریکا در افغانستان هنوز مشخص نیست و ناآرامی‌ها نیز ادامه دارد در حالی که روسیه و چین برای پر کردن خلاء این کشور از طریق ایجاد مذاکره با طالبان و کشورهای منطقه تلاش می‌کنند.
بنابراین امریکا که بنظر می‌رسد در قبال افغانستان به فراموشی رفته است، باید از این فراموشی خارج شده و این حقیقت را قبول کند که بدون روشن کردن موضع خود در افغانستان، قادر نخواهد بود پیشرفتی در وضعیت کنونی این کشور ایجاد کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала