معرفی تیم تحقیق در باره جنایات علیه مسلمانان روهینگیا از سوی سازمان ملل

© AP Photo / Khin Maung Winمعرفی تیم تحقیق در باره جنایات علیه مسلمانان روهینگیا از سوی سازمان ملل
معرفی تیم تحقیق در باره جنایات علیه مسلمانان روهینگیا از سوی سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملل یک تیم تحقیق 3 نفره شامل کارشناسان مستقل را برای تحقیق درباره اتهامات کشتار، تجاوز و شکنجه نیروهای امنیتی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا معرفی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که اتهامات زیادی درباره کشتار، تجاوز و نقض حقوق بشر مسلمانان روهینگیا توسط نیروهای امنیتی میانمار مطرح شده است، سازمان ملل یک تیم تحقیق 3 نفره متشکل از کارشناسان مستقل را برای تحقیق درباره این اتهامات تعیین کرده است.

رئیس این کمیته حقیقت یاب ایندیرا جایسینگ عضو دادگاه عالی هند خواهد بود. این مطلب را رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است.

این کمیته به دنبال دسترسی به اطلاعات دقیق تری درباره میانمار است. ارتش میانمار هفته گذشته اتهامات مطرح شده را رد کرده است. سازمان ملل از دولت این کشور خواسته است تا همکاری کاملی داشته باشد.

2 عضو دیگر این کمیته حقیقت یاب رازیکا کوماراسوامی فعال باسابقه حقوق بشر و وکیل اهل سریلانکا و کریستوفر سیدوتی فعال خقوق بشر از استرالیا هستند.

حدود 75 هزار مسلمان روهینگیا از آغاز سرکوب ارتش میانمار در ماه های گذشته به بنگلادش آمده اند.دفتر خقوق بشر سازمان ملل پیش از این از کشته شدن احتمالی صدها نفر از مسلمانان روهینگیا بر اثر اقدامات سرکوب گرایانه ارتش میانمار در این مدت پرده برداشته است.

دولت میانمار حاضر نشده است تا مسلمانان روهینگیا را به عنوان یکی از اقلیت های قومی این کشور به رسمیت بشناسد و آنها را بنگال یا مهاجران غیر قانونی از بنگلادش ارزیابی کرده است.

بازرسان سازمان ملل در گفتگو با صدها آواره روهینگیایی، موارد مختلفی از کشتار دسته جمعی، تجاوز گسترده و اقدامات فجیع و هولناک علیه زنان و کودکان را ثبت کرده اند.

در گزارش ماه فوریه سازمان ملل آمده است که ارتش میانمار مرتکب جنایاتی شده است که جنایت علیه بشریت و پاکسازی قومی ارزیابی می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала