۹۰۰ حمله هوایی ناتو در سه ماه نخست امسال در افغانستان

© AP Photo۹۰۰ حمله هوایی ناتو در سه ماه نخست امسال در افغانستان
۹۰۰ حمله هوایی ناتو در سه ماه نخست امسال در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گفت: آمریکا در سه ماه نخست سال روان میلادی حملات هوایی در افغانستان را سه برابر نسبت به سال گذشته افزایش داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، بیل‌سالوین یکی از سخنگوهای نیروهای آمریکایی و ناتو در کابل گفت: آمریکا در جریان سه ماه نخست سال روان 900 حمله هوایی در افغانستان انجام داده است.
به گفته وی، تعداد حملات هوایی آمریکا در افغانستان از ماه جنوری تا آخر ماه اپریل نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.
سالوین سخنگوی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان دلیل افزایش سه برابری حملات هوایی آمریکا را مبارزه با داعش و طالبان عنوان کرده است.
از سوی دیگر وزارت دفاع افغانستان با استقبال ضمنی از افزایش حملات هوایی به مواضع مخالفان مسلح دولت گفت: ما به حملات هوایی نیروهای آمریکایی تا زمانیکه ارتش افغانستان خودکفا شود نیاز داریم.
به گفته دولت‌وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان ، ما اهدافی را که نیروهای هوایی افغان توانایی رسیدگی به آن را ندارند به نیروهای ائتلاف می‌سپاریم. حملات هوایی نیروهای خارجی از دقت و تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند و در این حملات فرماندهان و مواضع گروه‌های تروریستی هدف قرار می‌گیرند.
این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل با انتقاد از از افزایش تلفات غیرنظامیان افغان در حملات نیروهای آمریکایی از وزیر دفاع این کشور خواسته بود تا برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان اقدامات فوری انجام دهد.
اما با وجود انتقاد سازمان ملل و دیده‌بان حقوق بشر آمریکا حملات هوایی خود به افغانستان را 3 برابر افزایش داده است.
تلفات غیرنظامیان افغان در سال‌های اخیر به طور مداوم افزایش داشته است به طوریکه براساس گزارش هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان موسوم به «یوناما»، در سال گذشته میلادی در درگیری‌ها سه هزار و 498 غیر نظامی افغان کشته و هفت هزار و 920 غیر نظامی دیگر نیز زخمی شدند.
علاوه براین، حدود بیش از 100 هزار نفر در این کشور بر اثر درگیری های مسلحانه آواره گردیدند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала