وزیر اقتصاد افغانستان: در افغانستان 400 موسسه خارجی فعالیت دارند

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
2 هزار موسسه غیر دولتی در افغانستان فعالیت دارند که از این جمله 400 موسسه آن خارجی هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، عبدالستار مراد روز سه شنبه در یک نشست خبری در کابل، افزود که فساد بعد از تروریسم، بزرگترین مشکل افغانستان است و باید هزینه های تمامی بخش ها شفاف باشد تا بتوان با فساد مبارزه کرد.
وزیر اقتصاد افغانستان گفت که وجود فساد در موسسات قابل انکار نیست و به همین خاطر ما بر بودجه موسسه ها اعم از داخلی و خارجی نظارت خواهیم داشت.

افزایش حجم دوران کالا بین افغانستان و تاجیکستان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش حجم دوران کالا بین افغانستان و تاجیکستان

اغلب کشورهای جهان در افغانستان دارای موسسه های آموزشی یا فرهنگی و یا خیریه و یا شرکت های اقتصادی و بازرگانی از قبیل مدارس، بانک، دانشگاه، دفاتر هواپیمائی و غیره هستند.
وزیر اقتصاد گفت که برای ثبت این موسسات یک مرکز الکترونیکی ایجاد شده و تمامی اطلاعات مربوط به آنها در این مرکز به ثبت خواهد رسید.
وی افزود که با این اقدام، از سوء استفاده کارکنان آنها جلوگیری به عمل می آید و از این طریق بر کار دفاتر مرکزی و منطقه ای موسسه ها نیز به طور منظم نظارت خواهد شد.
وزیر اقتصاد افغانستان در این نشست همچنین دستاوردهای این وزارتخانه را در زمینه مبارزه با فساد تشریح کرد و گفت که در این زمینه پیشرفت های خوبی حاصل شده است.
وزارت اقتصاد افغانستان از وزارتخانه های مهم در برنامه ریزی های اقتصادی و ایجاد هماهنگی میان بخش های مختلف کشور برای اجرای طرح های بزرگ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала