واکنش وزارت خارجه ایران به انفجارخونین امروزدر کابل

© AP Photo / Petr David JosekIran's Foreign Minister Mohammad Javad Zarif
Iran's Foreign Minister Mohammad Javad Zarif - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه حمله جنایت کارانه انتحاری در کابل را به شدت محکوم و با دولت و ملت افغانستان ابراز همدردی کرد

خشونت و رسیدن به اهداف با کشتار ابراز امیدواری کرد که ابتکارات سیاسی و گفتگوها بین گروه های افغان بدون دخالت برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه که متهم به تجهیز و تسلیح گروه های افراطی و تروریستی هستند، سدی در برابر این اقدامات وسازوکاری برای جلوگیری از تکرار این قبیل اقدامات نابخشودنی و ضد بشری که کشور افغانستان و ثبات و امنیت آن را هدف قرار داده است گردد.

بهرام قاسمی همچنین اظهار داشت: حملات تروریستی در هر کجا و از جانب هر گروه و تحت هر بهانه ای، اقدامی سبعانه و مذوم و مردود است و باید با شدت تمام محکوم و بدان پاسخ داده شود. اقدام انتحاری در کابل هشدار دیگری است که عدم برخورد قاطع با این پدیده شوم و ادامه حمایت برخی کشورها از حامیان این گروههای افراطی در منطقه طی هفته های اخیر موجب افزایش این نوع اقدامات بیرحمانه شده است و جا دارد تمامی کشورها و جوامع صلح طلب در خیزشی بزرگ موضوع افرط گرایی و ریشه های رشد و نمو آن و مروجین و حامیان آنها را با جدیت تمام مورد بررسی و توجه لازم قرار دهند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره و همیشه در شرایط سخت و دشوار در کنار دولت و مردم مظلوم و بزرگ افغانستان خواهد بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала