برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح در کابل

© Sputnik / Zuhal Sarhadبرگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح در کابل
برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زرتشت شمس معاون سفیر افغانستان در اسلام آباد اعلام کرده است که افغانستان هفته آینده میزبان کنفرانس بین‌المللی صلح و امنیت در کابل خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آسیا، زرتشت شمس معاون سفیر افغانستان در اسلام آباد، گفت: "از ۲۰ کشور برای شرکت در کنفرانس صلح دعوت شده است".

وی افزود: "‌کنفرانس صلح کابل با ابتکار اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برای جمع‌کردن تمامی نشستها و روندها در مورد صلح افغانستان در زیر یک چتر واحد انجام شده است"

شمس تصریح کرد: "همکاری برای مبارزه با تروریسم تنها یکی از موضوعات کلیدی است که توسط مقامات و دیپلماتهای ارشد مورد بحث قرار خواهد گرفت".

بنا بر این گزارش، مقامات پاکستان اعلام کردند که براساس سیاست خود یعنی شرکت در تمامی نشستهای که در مورد افغانستان است، در این کنفرانس نیز حضور خواهند داشت.

این دیپلمات یادآور شد که علاوه بر همسایه‌های افغانستان از کشورهای مثل امریکا، عربستان سعودی، هند، جاپان، بریتانیا، روسیه، قطر، ترکیه، آلمان، فرانسه و چین نیز برای حضور در این نشست دعوت شده است؛ همچنین سازمان ملل و نماینده اتحادیه اروپا نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала