کاخ سفید: ترامپ در گفتگوی تیلیفونی که با غنی داشت حمله تروریستی کابل را محکوم کرد

© Photo / ارگغنی
غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در یک گفتگوی تیلیفونی که روز چهارشنبه با همتای افغانش اشرف غنی داشت، حمله تروریستی در کابل را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید از گفتگوی تیلیفونی ترامپ و اشرف غنی خبر داد و نوشت که در این گفتگو ترامپ حملات تروریستی کابل را محکوم کرد.

Пострадавший в результате взрыва в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان
تلفات و چگونگی حمله تروریستی در چهار راهی زنبق در کابل

صبح روز چهارشنبه انفجار قوی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری و ساختمان های سفارتخانه های خارجی در کابل رخ داد که در نتیجه آن بسیاری از ساختمان ها از جمله ساختمان چندین سفارتخانه های خارجی آسیب دیدند و همچنان در این انفجار تا هنوز 90 نفر شهید و 380 نفر دیگر زخمی شده اند که در میان شهیدان افسران، نگهبانان سفارتخانه ها و روزنامه نگاران و دیپلمات ها نیز وجود دارد.

در این گزارش آمده است، که ترامپ "این حملات را در ماه رمضان محکوم و تاکید کرده است که با این عمل خود تروریست ها ماهیت وحشیانه خود را نشان دادن که دشمن همه مردم متمدن هستند". او همچنان ازشجاعت نجات دهندگان افغانستانی ها یاد کرد.

رهبر امریکا «از تلاش خستگی ناپذیر نیروهای امنیتی افغان که برای محافظت و رفاه مردم از دشمنان خونخوار شب و روز تلاش می کنند، سپاسگذاری کرد». همچنین در این گزارش تاکید شده است که "سفارت ایالات متحده امریکا در کابل در حال همکاری با شرکای افغان و نیروهای ائتلاف برای پشتیبانی و کمک به قربانیان است". 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала