تیم کرکت افغانستان: با حامیان تروریزم بازی دوستانه نمی‌کنیم

© AFP 2023 / Sascha Schürmannتیم کرکت افغانستان: با حامیان تروریزم بازی دوستانه نمی‌کنیم
تیم کرکت افغانستان: با حامیان تروریزم بازی دوستانه نمی‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم ملی کرکت افغانستان در اعتراض به حمله‌ی دیروز در کابل، روابط دوجانبه اش را با اداره کرکت پاکستان قطع کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، در حالی که در هفتۀ جاری رییس ادارۀ کرکت افغانستان تاکید کرد نباید ورزش متاثر از مسایل سیاسی و دیگر موضوعات باشد، حملۀ روز گذشته به حدی متاثرکننده بود که بازی تیم ملی کرکت با پاکستان لغو شده‌است.

در خبرنامه‌ی که کرکت‌بورد افغانستان منتشر کرده، آمده است که این عمل‌کرد قابل صلح و دوستی نیست و به اساس گزارش‌های ادارات امنیتی افغانستان و خواست مردم کشور، این اداره هرگونه مسابقه و توافق دوجانبه با کرکت پاکستان را لغو می‌کند.

ادارۀ کرکت می‌گوید با کشوری که حامی تروریست باشد، هیچ‌گونه مسابقۀ دوستانه و هم‌کاری دوجانبه تطبیق نخواهد شد و قابل ادامه نیست.

دیروز حوالی ساعت 8:30 صبح، انفجار یک موتربم در ساحه دیپلومات‌نشین وزیراکبرخان، شهر کابل را تکان داد، که در نتیجه آن حدود 90 نفر شهید و 400 تن دیگر زخمی شدند.

از سویی، به تازه‌گی پس از سفر هیئت ادارۀ کرکت افغانستان به رهبری عاطف مشعل رییس این اداره به پاکستان، تفاهمی میان افغانستان و پاکستان به منظور راه‌اندازی مسابقۀ کرکت برگزار گردیده بود.

آقای مشعل دوروز پیش اظهار داشت که باید به کرکت به عنوان یک ورزش نگاه شود و از مسایل دیگر نباید متاثر گردد و به همین دلیل، مسابقه میان پاکستان و افغانستان برگزار می‌گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала