با وجود انفجار دیروز کابل 17 پناهجوی افغانی از اتریش اخراج شد

© REUTERS / Marko DjuricaСирийские беженцы на границе Сербии и Хорватии
Сирийские беженцы на границе Сербии и Хорватии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همزمان با انفجار شهر کابل که بیش از 500 کشته و زخمی برجا گذاشت دولت اتریش 17 نفر از پناهجویان افغانی را اخراج کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، وزارت کشور اتریش اعلام کرد، که کابل و بسیاری از مناطق افغانستان هنوز امن است و به همین دلیل پناهجویان افغان که پذیرفته نشده‌اند را اخراج خواهد کرد.

سخنگوی وزارت کشور اتریش تصریح کرد، این کشور در نظر دارد تا دست‌کم 100 پناهجوی افغان که درخواست‌ پناهندگی‌ آنها رد شده‌ را به افغانستان بازگرداند.

وضع ناگوار مهاجرین در اروپا - اسپوتنیک افغانستان
لغو خروج دسته جمعی مهاجرین افغان از آلمان

اتریش در حالی باورمند به امنیت در کابل است، که حمله روز گذشته یکی از خونین بارترین حملات تروریستی در یک سال گذشته به غیرنظامیان در شهر کابل محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، تعدادی از پناهجویان افغان که قرار بود شب گذشته با پروازی از آلمان به کابل اخراج شوند توسط مقامات آلمانی به حالت تعلیق درآمده است.

«توماس دیمیزیر» وزیرکشور آلمان در نشست کمیسیون داخلی پارلمان این کشور از تعلیق روند اخراج پناهجویان افغان  خبر داده است.

وی دلیل تعلیق روند اخراج پناهجویان افغان را متضرر شدن ساختمان سفارت آلمان در کابل و اخلال در روند کاری این سفارت اعلام کرده است.

این در حالی است که گروهی از شهروندان آلمانی در اعتراض به اخراج یک پناهجوی دانش آموز افغان در شهر «نورنبرگ» اعتراضاتی را در این شهر به راه انداختند که به خشونت کشیده شد.

به نظر می‌رسد که باوجود هزینه ده‌ها میلیارد دالری از سوی کشورهای غربی، رهبران این کشورها نمی‌توانند با اذعان به وضعیت نامناسب امنیتی در افغانستان به عدم بهبود وضعیت و شکست ماموریت ناتو و آمریکا در این کشور اعتراف کنند.

نهادهای حامی پناهندگان اخراج اجباری پناهجویان افغان از کشورهای اروپایی را متضاد با ارزش‌های انسانی دانسته و وضعیت امنیتی و اجتماعی در افغانستان را نامساعد می‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала