رویترز: امریکا قانون صدور ویزه امریکا را دشوارتر ساخت

© Fotolia / weimرویترز: امریکا قانون صدور ویزه امریکا را دشوارتر ساخت
رویترز: امریکا قانون صدور ویزه امریکا را دشوارتر ساخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در فورمه درخواستی ویزه امریکا چند مورد جدید اضافه شده است و حالا متقاضیان ویزه باید اسامی شان در شبکه‌های اجتماعی را نیز بنویسند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا با تصویب قوانین سختگیرانه در زمینه صدور ویزه از شبکه های اجتماعی خواسته است تا فعالیت های متقاضیان دریافت ویزه سفر به امریکا در رسانه های اجتماعی طی 5 سال گذشته را مورد بررسی قرار دهند و اطلاعاتی درباره بیوگرافی افراد متقاضی در 15 سال گذشته را ارائه نمایند.

براساس قوانین جدید، کارمندان قنسولگری‌های ایالات متحده امریکا از متقاضیان ویزه این کشور، خواستار ارائه شماره‌های پاسپورت‌های قبلی شان، نام‌های شان در شبکه‌های اجتماعی، و همچنان بیوگرافی شان را در جریان پانزده سال اخیر، به شمول وظایف و سفرهای شان به ممالک مختلف را پیشکش کنند. این سوالات در فورمه ویزه به عنوان سوالات اختیاری آمده اند، اما یادآوری شده است که نبود جواب به این سوالات می‌تواند باعث تاخیر و یا رد درخواست شود.

منتقدان و مخالفان بر این باورند که این فورمه‌های جدید موجب خواهد شد تا محصلین و دانشمندان بین المللی علاقه کمتری برای آمدن به امریکا داشته باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала