تعلیق وظایف چهار مسوول حوزه دهم امنیتی کابل

© REUTERS / Hamid Sayediتعلیق وظایف چهار مسوول حوزه دهم امنیتی کایل
تعلیق وظایف چهار مسوول حوزه دهم امنیتی کایل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی حمله‌ی خونین دیروز کابل وزارت امور داخله‌ افغانستان وظیفه‌ی چهار مسوول حوزه‌ی دهم امنیتی پولیس کابل را یه حالت تعلیق آورده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه 1 افغانستان، در خبرنامه‌ی امروز (پنجشنبه، 10 جوزا) وزارت امور داخله آمده است که وظیفه‌ی این مسوولان به اساس پیشنهاد فرماندهی زون 101 آسمایی کابل و به هدف "اصلاح‌ها و با در نظر داشت اصل مکافات و مجازات" تعلیق شده است.
در خبرنامه نام این مسولان چنین آمده است: "مل پاسوال محمد مجیدی آمر حوزه‌ی دهم، سمونيار محمد ظاهر مدير مبارزه با هراس‌افگنی، لمری سارن جمال الدين آمر كنترول منطقوی و سارمن رحمت الله فرمانده تولی سوم این حوزه."
خبرنامه افزوده است که بررسی‌های "جدی و همه جانبه" از این مسوولان جریان دارد و "هرگاه شخص‌های دیگر در رویداد خونین چهارشنبه در وظیفه‌یشان کوتاهی کرده باشند، مطابق به قانون با آنها برخورد جدی می‌شود."
وزارت امور داخله‌ی کشور گفته بود که حمله‌ خونین دیروز کابل که ساعت ۸:۲۰ در سرک ۱۷ وزیر محمد اکبر خان رخ داد، منجر به کشته شدن ۸۰ تن و زخمی شدن ۴۶۱ تن دیگر شد.
ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که انفجار دیروز کابل از سوی شبکه‌ی حقانی در پاکستان طرح‌ریزی شده بود.
به گفته‌ی این نهاد، براساس "اطلاعات موثق استخباراتی و یافته‌های ابتدایی از رویداد، برنامه‌ریزی حمله‌ی یادشده از سوی شبکه‌ی حقانی با راهنمایی و همکاری مستقیم سازمان استخبارات پاکستان (آی اس آی) طرح‌ریزی شده است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала