شرط ترکیه برای پذیرش تبعید جنرال دوستم

© Sputnik / Said Tsarnaev /  مراجعه به بانک تصاویر شرط ترکیه برای پذیرش تبعید جنرال دوستم
شرط ترکیه برای پذیرش تبعید جنرال دوستم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت ملی افغانستان چندی قبل از واگذاری مدارس گولن به دولت ترکیه خبر داده بود اما برخی مقامات می‌گویند که این توافق بخشی از معامله کابل و انقره برای تبعید دوستم به ترکیه است.

در حالی که شورای امنیت ملی افغانستان چندی قبل از واگذاری مدارس گولن به دولت ترکیه خبر داده بود اما برخی مقامات می‌گویند که این توافق بخشی از معامله کابل و انقره برای تبعید دوستم به ترکیه است.
به نقل از «گاردین»، مقامات افغان و ترکیه پیش نویس قرار دادی را آماده کرده‌اند که کنترل بیش از ده مدرسه وابسته به «فتح‌الله گولن» را به دولت ترکیه واگذار می‌کند.
۱۶ مدرسه افغان-ترک در سراسر افغانستان وجود دارد که جزو بهترین مدارس این کشور از لحاظ آموزشی محسوب می‌شوند.
دولت افغانستان در ماه جاری میلادی پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای را آماده کرده که بر اساس گزارش‌های منتشرشده به مسدود شدن مدارس افغان-ترک توصیه شده است.
این در حالی است که «تواب‌ غورزنگ» سخنگوی سابق شورای امنیت ملی افغانستان پیش از این اعلام کرده بود که حکومت افغانستان با درخواست رسمی ترکیه برای واگذاری این مدارس توافق کرده است.
از سوی دیگر، برخی مقامات افغان و غربی بر این باورند که این توافق بخشی از معامله افغانستان و ترکیه است تا به جنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان اجازه حضور و تبعید به ترکیه داده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала