حمایت مالی عربستان از تروریست ها در انگلیس

© Photo / Saudi Press Agencyحمایت مالی عربستان از تروریست ها در انگلیس
حمایت مالی عربستان از تروریست ها در انگلیس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های محلی در انگلیس فاش کردند که نتایج تحقیقات دولت انگلیس از ردپای عربستان در حمایت مالی از تروریست‌ها در انگلیس حکایت دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، رسانه های محلی در انگلیس نوشتند: نتایج تحقیقات انجام شده زیر نظر دولت درخصوص منابع حمایت مالی از "گروههای مسلح" در انگلیس ممکن است به خاطر ماهیت نتایج آن، تا ابد مخفی بماند.

به نوشته نیوزویک، دیوید کامرون نخست وزیر سابق انگلیس در تلاش برای متقاعد کردن جناح مخالف لبیرال دموکرات جهت موافقت با حملات هوایی انگلیس به مواضع گروههای مسلح در سوریه در دسامبر سال 2015 میلادی دستور انجام این تحقیقات را صادر کرده بود.

گزارش منتشر شده در روزنامه گاردین انگلیس حاکی است: سازمان اطلاعات انگلیس جستجو برای یافتن چگونگی حواله پول از سوی تشکل های خارجی برای تقویت ایدئولوژی رادیکال در انگلیس را آغاز کرد اما وزارت کشور انگلیس افشای هرگونه اطلاعاتی درباره نتایج حاصله را نپذیرفت زیرا ماهیت این نتایج "بسیار حساس" بود و گمان می رود که در آن اشاره هایی به عربستان شده است که همپیمان مستحکم انگلیس به شمار می رود.

یک سخنگوی وزارت کشور انگلیس گفت که می توان درباره این تحقیقات بعد از انتخاب دولت جدید انگلیس تصمیم گیری کرد.

این گزارشها در سایه حمله جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس به دولت ترزا می نخست وزیر این کشور منتشر شده است. کوربین نخست وزیر انگلیس را متهم کرده است که تداوم سیاست هایش باعث تقویت افراط گرایی می شود.

برپایه این گزارش، کوربین متعهد شد که اگر (به نخست وزیری) انتخاب شود، به فروش سلاح های انگلیسی به عربستان پایان دهد. سازمان ملل و شماری از نهادهای دیگر بین المللی عربستان را به نقض گسترده حقوق بشر در حمله به یمن متهم کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала