عربستان دو کودتا در قطر را پیش بینی کرد

© Fotolia / iPicsعربستان دو کودتا در قطر را پیش بینی کرد
عربستان دو کودتا در قطر را پیش بینی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه های سعودی در ادامه حملات خود به قطر در سایه تنش بی سابقه در روابط بین دوحه و ریاض پیش بینی کردند که قطر شاهد کودتا باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گروه بین المللی خبرگزاری تسنیم، روزنامه سعودی الریاض پیش بینی کرد که از طریق دو سناریو در قطر کودتا صورت گیرد.

این روزنامه سعودی درباره سناریوی اول نوشت: بعد از چهار سال حکومتداری، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نه تنها موفق نشده است تا دوستی پیدا کند بلکه دشمنی همگان را نسبت به خود بر انگیخته است و انتظار می رود که اولین تهدید علیه وی از درون خاندان احمد بن علی باشد که در تلاش برای انتقام جویی است زیرا این خاندان خودش را صاحب حق اصلی و مشروع حکومتداری در قطر می داند که به اولین حاکم این امارت بعد از استقلال آن از اشغال انگلیس در سال 1971 میلادی منتسب است.

این خاندان بیانیه ای صادر کرده و در آن از عربستان و امارات به خاطر سیاست های تمیم عذرخواهی کرده است.

این امر چه بسا سیگنال مهمی برای تحرکات خاندان احمد بن علی جهت پایان دادن به حکومت خاندان خلیفه و بدست گرفتن دوباره حکومتی باشد که جد تمیم، آن را ربوده است.

روزنامه الریاض درباره دومین سناریو برای سرنگونی امیر قطر نوشت: تهدید دیگر علیه تمیم از جانبش پدرش حمد بن خلیفه آل ثانی و فرزندش مشعل است که "موزه" (چهارمین همسر حمد) وی را از عرصه سیاسی قطر به نفع فرزندش تمیم دور کرد. هدف حمد انتقام جویی و تضمین بازگشت شکوه گذشته است که فرزندش تمیم آن را از او گرفت.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала