رویترز: مقامات افغان سرک‌های کابل را مسدود کرده اند

© Sputnikرویترز: مقامات افغان سرک‌های کابل را مسدود کرده اند
رویترز: مقامات افغان سرک‌های کابل را مسدود کرده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات کابل برای جلوگیری از تظاهرات مردمی که در نتیجه درگیری پولس با معترضان به خشونت بدل شد، و حد اقل چهار کشته به جا گذاشت، سرک‌های مرکز شهر کابل، پایتخت افغانستان را مسدود ساخته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، روز جمعه در کابل تظاهرات مردمی علیه حکومت مبنی بر حمله تروریستی موتر بم در کابل، برای چندین ساعت دوام داشت که باعث درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی شد، پولیس با فایر های هوایی تلاش داشت تا افرادی را که قصد داشتند با گذشتن از موانع امنیتی به ارگ ریاست جمهوری برسند، به عقب براند.

در نتیجه این تیراندازی، حد اقل چهار تن جان های شان را از دست دادند و 15 تن دیگر زخم برداشتند.

یک گروه معترضان در نزدیکی محل انفجار در مرکز شهر، خیمه برپا کرده اند. اما مقامات امنیتی از وجود خطر انجام حملات تروریستی بالای معترضان خبر داده اند.

در حالیکه روز شنبه یک روز عادی کاری در افغانستان است، اکثریت مناطق شهر توسط کمربندهای امنیتی  و وسایط نظامی مسدود شده اند.

 خشم مردم علیه دولت رییس جمهور اشرف غنی به دلیل ناتوانی این دولت در قبال تامین امنیت شهروندان، به خصوص شهر کابل، افزایش یافته است.

در نتیجه حمله انفجاری روز چهارشنبه حدود 80 نفر جان های شان را از دست دادند و دست کم 460 نفر زخمی شده اند. این حمله بدترین و شدیدترین حمله از سال 2001 بدینسو بوده است.

تعداد قربانیان ملکی در سه ماه اول سال جاری حد اقل به 715 نفر می‌رسد. قابل یادآوریست که این تعداد در سال 2016 به 3500 تن رسیده بود، سال گذشته مرگبارترین سال برای قربانیان ملکی در افغانستان بود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала